keskiviikko 22. marraskuuta 2017

SNY marraskuu


Eilistä saapui piristämään SNYn paketti. Olipa kivaa. Kurssilta tullessa nappasin mukaani. Tiiviisti teipattu taas, mutta sain auki. Ja siellähän oli vaikka mitä. Ihanat kintaat, just minun käteen sopivat. Joulukalenterikynttilä, joten nythän minulla on se kaivattu joulukalenteri. Sinivalkoista suklaata, joka vielä on kiinni, mutta huomenna avaan, kun tulee vieras, on hyvä syy avata. Ja sitten oli tosi herttainen villalnkavyyhti. Aivan ihanan suomalainen, mutta valitettavasti ei sovi minulle. Taisin unohtaa  lomakkeestani, etten kykene täysvillaa käsittelemään. Ei vain kädet kestä, joten joudun laittamaan tämän kiertoon. Laitan arvonnan jossain vaiheessa, jotta pääsee ihmiselle, joka todella haluaa, sillä tuosta en mielelläni luovu. Mukana oli myös kiva kortti täydentämään korttikokoelmaani.


Mutta eihän tässä kaikki. Oli siellä myös Sukkakalenterin ohjesivut. Siinäpä oiva kattaus malleja. Noista voisin ottaa jonkin työn alle, kun ne edellisen paketin langat odottaa. Oli myös hieno Suomi100 tiskiliina ja aina tarpeellinen heijastin. Kiitos paljon SNY. Ilahdutit taas.


Eilen aamulla meillä oli tällaista, kaunista. Nyt on lumi kadonnut puista ja teiltä, mutta maassa on vielä kevyt kerros valkoista ja miinusta pari astetta näin aamusta.


Tänään olisi vuorossa kuntosalia ja uintia eli ne kaksi liikuntakertaa. Piti tavata ystävä, joka tietenkin peruutti, eikä mikään tuleva aika sopinut. Pyysin, että ilmoittelee, kun pääsee. Lupasi ilmoitella. Edellisen kerran, kun näin sovittiin, meni puolitoista vuotta, kunnes minä soitin ja ehdotin kahvittelua. Käytiin kahvilla. Kertokaapas, pitäisikö minun nyt vihdoin (siis tätä on tapahtunut useita kertoja vuosien mittaan) ymmärtää jättää hänet rauhaan, eikä soitella parin vuoden välein???

12 kommenttia:

  1. Mitäs jos vaihtaisit sen villalangan jonkun kanssa joka sitä himoitsee ja jolla on lankaa joka sun käpäliis käy?
    Mä kyllä tahdon kans johonkin paketinvaihto-ohjelmaan, postia on niin kiva saada=) (mut ei, en ala neulomaan;)
    Eiköhän tuon ns. ystävän käytös ilmaise mitä on mieltä, ootteles vaan sitä yhteydenottoa, hätäkö tässä valmiissa maailmassa, ja jos ei hiekkalaatikolla joku halua leikkiä sun kaa, niin on 7 miljardia muuta leikkikaveria , eiköhän joku niistä..?
    Mukavaa liikkumishetkeä!

    VastaaPoista
  2. Ihana paketti :) Ja varmasti langalle löytyy haluajia, ja vaihtokaupantekijöitä.
    Älä suoralta käsin tuomitse ystävääsi. Jotkus on vaan surkeita pitämään yhteyttä. Usein semmoiset ei tajua loukanneensa, jatkavat ystävyyttä siihen mihin se pari vuotta sitten jäi. Eivät ymmärrä että toinen saattaa pahastua.

    VastaaPoista
  3. Ehkä huominenkin vieras peruu, niin paras, kun lähetät suklaat vaan suoraan Possulle, kerta et tykkää. ;)

    VastaaPoista
  4. Upean paketin olet saannut♥ Tänään kun heräsin, meilläkin oli maa valkoinen. Toivottavasti lumi pysyy edes hetken maassa♥ Mietityttää hieman tuo sinun ystäväsi?

    VastaaPoista
  5. Voi harmi, että lanka ei ollut sinulle sopivaa. Älä välitä, kyllä tässä jotain keksitään. ;) Kiva, että muilta osin paketti oli kuitenkin mieluinen, vaikka se lanka on niin tärkeä osa paketin sisältöä.

    Itsellänikin on kokemusta ystävistä, joiden kanssa yhteydenpito on ollut hyvin yksipuolista. Ne on hankalia juttuja. Joidenkin kohdalla olen päätynyt jättämään yhteydenpidon väsyttyäni siihen, että olen ollut itse ainut aloitteellinen. Hiljaiseloon ja perumisiin voi olla kuitenkin monia syitä, joten siinä mielessä nuo tilanteet on haasteellisia. Jos olen itse jättänyt yhteydenpidon vähemmälle, olen kuitenkin ollut liikkeellä sillä asenteella, että jossain vaiheessa yhteydenpito voi vilkastuakin.

    SNY 8

    VastaaPoista
  6. Mahtipaketin olet saanut. Ihanat lapaset! Esittelehän lankaa tarkemmin. Eiköhän joku tai jotkut blogisi lukijat siitä kiinnostu ja saat vaihtokaupat sovittua. Tai sitten laitat langan odottelemaan parempia aikoja. Lähetät langan omalle SNY- parillesi jossain vaiheessa. Minulla on laatikko, johon kerään saamani tavarat, jotka eivät minua puhuttele. Sieltä sitten valitsen höystettä lähettämiini paketteihin. Kun on kauan mukana SNY- leikissä, saa vuosien varrella monta mittanauhaa ja kerroslaskuria. Ei yksi neuloja tarvitse 10 puikkomittaa.
    Olisitkos niin rohkea nainen, että nostaisit kissan pöydälle? Kysyisit asiaa ystävältäsi suoraan ja kertoisit, että sinua yksipuolinen yhteydenpito vaivaa.

    VastaaPoista
  7. Mä äänestin, että joulukalenterin luukku aukeais klo 18. Kun katsoin tulokset, ei yksikään ollut äänestänyt klo 18. Siis mitä? Enkö edes minä itse?

    VastaaPoista
  8. Muut viisaampia yhteydenpidon suhteen, itsellä kirottu taipumus hyljätä jos tunnen hyljätyksi, ei staminaa. Susi kuitenkin, olen huono voimaeläin itseni suhteen. mun neuvot ei paskoja tällä hetkellä, eksistentiaalinen omgelma.

    VastaaPoista
  9. Ihana paketti.

    Täälläkin on ollut lumista, mutta tunnustan toivovani, että lumi vielä kerran sulaisi, sillä mulla olisi vielä tekemättömiä pihahommia.

    Tylsät nuo kavein "oharit". Ystävyys tarvitsee useamman toimijan, mutta joskus toinen voi olla vain niin saamaton (tai oikeasti väsynyt) ettei saa aikaiseksi.

    Pst. Minäkin äänestin aukeamisajaksi klo 18.00

    VastaaPoista
  10. Kiitos neuvoista. Tämä on vähän huono kommentointialusta vastausten suhteen, kun ei voi kaikille erikseen vastata.

    Minulla näkyy tuossa äänestyspalkissa ääniä klo 0, 3 ja myös 18. Ylivoimaisesti johtaa satunnainen.

    Ystävän peruutuksista suoraan kysyminen ei toimi. Hän vastaa, ettei saa aikaseksi, pyytelee anteeksi, lupaa yrittää parantaa tapansa - ja mitään ei tapahdu. Kun mitään ei tapahdu, epäilen, ettei hän oikeasti halua. Jos tällaiset ystävät joskus ehdottavat tapaamista, niin kyllä minä olen valmis eli ei pelkoa, että minä murjottaisin. Nuo viimehetken perumiset vain ärsyttää, kun niitä on koko ajan ilman, että ehdotetaan mitään korvaavaa aikaa ja ilman että ajatellaan, että minä olisin voinut ehkä järjestää päiväni toisin, jos olisin ajoissa tietänyt. Mutta todennäköisesti jonain päivänä taas rupean ihmettelemään, mitä kuuluu ja soitan - tai sitten en ;)

    Valitan Possu. Tämänpäiväinen vieras ei ole perujia. Suklaa pysyy kotona.

    Tuo Susannan ehdotus laatikoinnista, on kyllä hyvä, mutta tykkään niin tuosta vyyhdistä (harvoin pitää miettiä sanojen taivutuksia, mutta nyt piti, vyyhti-vyyhdin- vyyhdistä kuulosti paremmalta kuin vyyhti-vyyhden), että haluan sen sellaiseen kotiin, jossa siitä oikeasti rakastetaan. En halua, että se joutuu kiertämään löytämättä omaa paikkaansa.

    SNYni: olen kovasti pitänyt kaikista paketeista. Huomaa, että olet lukenut tarkkaan, mitä olen halunnuta. Tuonkin langan punavalkoinen vyöte oli aivan ihana ajatus.


    VastaaPoista
  11. Mä olen ollut viime aikoina yhdelle mun ystävälle tosi huono ystävä - voinko enää itseäni ystäväksi sanoakaan. Mutta en pidä siitäkään, että kyläkutsu (joko minä heille tai hän meille) tulee tunnin-puolen tunnin varoitusajalla. Tänä aamuna oli tullut kutsu klo 4.59!! Tietää tasan tarkkaan, että mä nukun siihen aikaan, että mulla on puhelin vieressä kun käytän sitä herätyskellona ja että se on päällä myös yöllä - koska haluan olla tavoitettavissa jos jollekulle läheisistäni sattuu jotakin.
    Edellisen kerran kutsu tuli niin, että "tule meille kahville, mulla ei ole autoa". Hän voi ihan samalla tavalla kulkea bussilla - ja tietää, etten mielelläni kulje yksin bussilla tän mun kohtauspelkoni kanssa. Eikä ollut ensimmäinen kerta. Mutta ilmeisesti mun syy on vain tekosyy.
    Ja hän itse tekee tuota samaa kuin Repun ystävä; peruu sovitun tapaamisen viime tipassa. Sellaisesta en pidä, juurikin siitä syystä minkä Repukin mainitsi: olisin voinut sopia sille päivälle/ajalle jotain muuta tekemistä.
    Mutta...liian kilttejä me kumpikin, Repu ja minä ja lopulta annetaan periksi :)

    Mutta IHANA tuo SNY-paketti! Kaiken kaikkiaan. Ja lankavyyhtiähän tietenkin katselin sillä silmällä, että mitähän ihanaa siitä voisi tehdä, jos se olisi minun... Mitähän Repu keksii sen sille?

    Nyt sen pipon kimppuun taas, että pääsen joskus niiden Sue'n lapastenkin kimppuun....

    VastaaPoista
  12. hienosti kasattu paketti, vaikka lanka ei ollutkaan sopiva :(.

    Aika yksipuolista on yhteyden pitäminen.. En tykkää :(

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.