maanantai 11. joulukuuta 2017

Luukku 11


"Olin käymässä ystäväni Popol Vuhin luona, kun sinne saapui toinen vieras", kertoi Shardika ja jatkoi: " Vuh esitteli hänet sanoen: 'Tämä on Odininlapsi, josta olen luvannut huolehtia.' Me vietimme siinä mukavan illan kolmestaan. Vuh kertoili, miten tämä lapsi oli tullut hänen hoiviinsa ihan pienenä, mutta oli jo kasvanut melkoisesti ja oppinutkin jotain. Ihan mukava vekarahan se oli vaikka vähän rasittava. Ja sitten Vuhilla oli minulle ehdotus."

Tilanne: Saga 5, Sus' 3, Laiskianen 2, Possu 1, AnonyymiAnne 1, Pöllö 1

8 kommenttia:

  1. Siri Pettersen: Odinin lapsi (Odininlapsi)

    VastaaPoista
  2. Tai se olisi ehkä voinut olla myös
    Alberto Ginastera: Popol Vuh, mutta kirjoitusasu on väärä ja tuo Popol Vuh näytti mm. Wikipedian mukaan olevan muutekin aika "monimutkainen" laitos; monia eri käännöksiä jne jne.

    Eli olen edelleen tuon ensimmäinen yritykseni takana, olkoon oikein tai väärin :)

    VastaaPoista
  3. HPöllön veikkaus kuulostaa oikealta, mutta kokeillaan silti:
    Meyer: Vieras
    Tuo kirja nimittäin löytyy omasta kirjahyllystäni, ja voin suositella kaikille scifin ystäville.

    VastaaPoista
  4. Stephen King:Se ( Anne)

    VastaaPoista
  5. Popol Vuh on myös, muistaakseni, saksalainen progeorkesteri. JA minulla on vasemmassa olkapäässä tatuointi Vuh, se taas tulee siitä että sudet ei hauku, ne voi sanoa viu, murr ja sen sellaisia, sekä korkeintaa vuh, ei ikinä hau....=)
    Tuo Annen arvaus ansaitsee kyllä taas ylimääräisen pisteen, aika hyvä veto ottaen huomioon että ollaan näin pitkällä enkä esim minä sitä tajunnut heittää, jokunen kymmentä se sanaa ollut;DD Aamun paras!

    VastaaPoista
  6. Varmaan oikea jo sanottu, mutta lisätään ehdolle vielä :

    Riikka Pulkkinen : Vieras ;)

    VastaaPoista
  7. Pöllö oli oikeassa. Tulee tähän hajontaa, kun kukaan ei voi olla odottelemassa tietyllä kellonlyömällä.
    Popol Vuh on niitä säännöissä mainittuja eli henkilöiden nimiä.
    Onneksi en tänä vuonna jaa niitä puolikkaita kaikista mahdollisista nimistä. Menisi hankalaksi. On minulla yksi koko ajan esiintyvä sana ollut joka vuosi harkinnassa, mutta se ei ole se. Enkä ole sitä laittanut toistaiseksi. Kirjoitusvirheitä on vilissyt, joten tarkistin loput kirjojen nimet ja muutaman luukun kohdalla jouduin luntista katsomaan, että mitä olen oikein ajatellut. Saa nähdä, miten teidän käy. Kannattaa kyllä aina heitellä nimiä.

    VastaaPoista
  8. Jee, sokeakin pöllö löysi jyvän ;)
    Enkä tarkoittanut olla varsinainen pilkun viilaaja, se vain on jäänne "entisestä" elämästäni, kun kykenin vielä olemaan jonkinlainen oikolukija teksteille ja sellaisena mua käytettiin meidän SMeloo tiedotteissa ja nettisivuilla :D Nykyäänhän musta ei siihen ole, kun omat päivitykset vilisee kirjoitusvirheitä niin, ettei teksteistä saa tolkkua Erkkikään.... Yritin siis olla viksumpi kuin olen :D :D

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.