perjantai 15. joulukuuta 2017

Luukku 15


Jääluu ryömi punamarjaiseen pensaaseen ja kiukkusi sieltä vanhemmilleen: "Tässä teille kokonainen puu täynnä varoitusvärejä. Näistä jos rakentaisi jotain, siitä tulisi hyvä käärmeaita, myrkyllinen aita myrkkykäärmeille." Jääluu oli niin vihainen, että kihisi. Ja sitten Hopeaturkki uskalsi sanoa: "Onhan ne happamia, nuo marjat, mutta itseasiassa ne ovta erittäin terveellisiä. Minullakin on niitä kotipakastimessa monta pussia."
Jääluu huusi ja syöksyi hotellille ja suoraan sänkyyn. Ihan tyhmää kaikki! Hän ei enää ikinä puhuisi vanhemmilleen. Mutta sitten Hopeaturkki tuli Jääluun sängyn viereen kaakaon ja pullan kanssa ja kysyi, haluaisiko Jääluu iltapalaa. Halusi Jääluu. Siinä kaakaota juodessa unohtui puhumattomuuskin ja nukahtaessaan Jääluu oli taas elämäänsä tyytyväinen. Jääluun nukahdettua vanhemmat menivät hetkeksi viininmaistajaisiin.

 Tilanne: Saga 7, Sus' 5, Laiskiainen 2, Possu 2, AnonyymiAnne 1, Pöllö 1

18 kommenttia:

  1. Voihan sitä pikkuista Jääluuta.. elämä on paljolti oppimista.♥

    VastaaPoista
  2. Ps.. Kirjoista en tiiä mitään :)♥

    VastaaPoista
  3. Jääluu teineilee ihan kympillä<3

    VastaaPoista
  4. Myrkyllinen naainen - Seija Silvennoinen

    VastaaPoista
  5. Kokonainen - Johanna Muuraskangas

    VastaaPoista
  6. Tai sitten Su'en tarjoaman Käärmeaidan tilalle pelkkä

    Aita - Paula Hahtola

    Nyt jätän tilaa muillekin. Heippa!

    VastaaPoista
  7. Siis onko teillä muilla mitään muuta elämää, kuin Repun joulukalenteri? Nyt mä en jaksa edes yrittää mitään. Oon ollut koko päivän Mantsälässä Saaren Joulumaassa.

    VastaaPoista
  8. Ens vuonna otetaan kyllä taas keskiyöllä aukeeva. Possukaan ei kerkee ollenkaan mukaan ;)

    VastaaPoista
  9. Susanna; tänään ei ollut :)

    Siis olisi ollut muuta elämää ja yritinkin kovasti, pieniä asioita, mutta ei vaan onnistunut.
    AM kävi heti aamusta Joulumaassa hakemassa valkosipulinkynsiä ja mulle...No, kerron vähän myöhemmin kuvan kera ;)
    Mä en jaksanut Joulumaahan lähteä; liikaa ihmisiä mulle.
    Joulumaassa muuten on jossain siellä tonttupolun tms. paikkeilla meidän latuyhdistyksen kota, jonka meidän porukkaa kävi keskiviikkoiltana pystyttämässä.

    VastaaPoista
  10. Niin ja sekin vielä; kun me kaksi varista täällä kahden raakutaan, niin eihän meillä... Sullakin on perhe, josta huolehdittava, niin eihän sitä koko ajan ehdi koneella roikkua, ihan ymmärrettävää.

    VastaaPoista
  11. Mitäs muuta kenelläkään olisi. Minulla on vähän liikaa nyt äksöniä. Jää huominen väliin.
    Jääluu on vähän hankalassa iässä.

    VastaaPoista
  12. S maalta: -Tulin juuri kotiin, olin 12 tuntua kaupungilla
    Possu- kuka se vaati että aukeaa satunnaisesti??

    VastaaPoista
  13. Sus : en tiiä. Joku tosi outo tyyppi!

    VastaaPoista
  14. Purin tänne omaa harmistustani siitä, etten minä pärjää tässä joulukalenterissa tänä vuonna ollenkaan. Anteeksi! En ehdi ajoissa mukaan yhteenkään luukkuun. Minulla luulisi olevan aikaa vaikka muille jakaa, mutta jotenkin ei vaan ole. Nyt minulla taitaa olla pienimuotoinen joulustressikin. On vähän liikaa kaikkea minun päälleni.

    VastaaPoista
  15. Täällä on vapaa sana. Ehkä vielä tulee niin myöhäinen, että ehdit :)

    VastaaPoista
  16. Eihän täällä tarvitse koko päivää roikkua,riittää, että on kerran päivässä oikeaan aikaan :)

    VastaaPoista
  17. Tuo on niin totta, mitä Saga sanoo. Pitäisi saada joku etiäinen, että milloin kannattaa Repun blogiin kurkata. Ei vaan, ei minua auta kyllä oikea ajoituskaan. En kyllä siltikään tiedä oikeaa kirjaa ilman herra Googlen apua.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.