sunnuntai 25. helmikuuta 2018

Sunnuntaikuva ja lauantai-ilta


Sunnuntaikuva 25.2.18 klo 9:13

Hiukan meni eri kohdasta kuva, mutta en ehtinyt ajoissa katsoa, joten menköön nyt näin. Tässä on ollut vähän epätavallinen yönseutu, joten annetaan anteeksi.

Illalla kymmenen jälkeen naapuri soitti ovikelloa. Oli ongelmia. Kutsuttiin ambulanssi. Veivät naapurin lisätutkimuksiin. Minä otin hänen koiransa tänne. Viisitoistavuotias nyrkillätapettava vanhapiika, joka on kovin kärttyisä. Hyvin meillä meni, kun Koirapoika on herrasmies. Kyllä Koirapoika vähän ihmetteli, kun toinen näytti hammasta, jos sattuivat samaan paikkaan. 

Tuossa vähän kuvan ottamisen jälkeen naapuri kotiutui. Lääkitys oli saanut rytmin kuntoon ja hän pääsi kotiin mukanaan taas yksi lääke lisää. Mutta nyt pärjäilee kotona ja me Koirapojan kanssa otetaan vanhapiika lenkille mukaan. Mutta sen verran oli levotonta elämä, että olen nyt umpiväsy. Nyt on siis hyvä päivä setviä kaaos kuntoon. 

Minä katson välillä sellaista kehittävää ohjelmaa kuin "Remppa vai muutto". Olen aina yllättynyt, miten hienoiksi ne kämpät muuttuu. Ja kun olen niitä muutaman kymmenen kertaa katsonut, tuli mieleen, että ehkä oikeasti on syytä korjata omakin kaaos. Viihdynhän minä kotonani, mutta vielä paremmin viihtyisin, kun korjaisin nuo asiat, mitkä mietityttää. Katsotaan ehtiikö ajatus toteutuksen asteelle ennen kuin uudet ajatukset syrjäyttävät sen.

Seijasisko oli aloittanut samantyyppisen kuvahaasteen kuin minun sunnuntaikuva. Ajattelin osallistua siihen iltakuvalla parvekkeelta eli tässä ensimmäinen sitä lajia


Iltakuva lauantai 24.2.18 klo 18:40

Tässä on mukana ehkä myös kulttuurihistoriallinen aspekti. Tuo meidän hyppyri on ikuisen tuhoamisuhkan edessä. Toivottavasti saa olla. En millään haluaisi, että kaikki vanha hävitetään.

11 kommenttia:

  1. Ehkä se olisi hyvä joskus tehdä itse, eikä vain katsoa telkkarista, kun muut tekee :D Koskee kaikkia muitakin elämänaalueita, eikä vain remonttia. Ja koskee meitä muitakin, eikä vain sinua :D

    VastaaPoista
  2. Sagalla on niin teräväksi teroitettu kynä, että vaihdankin järjestelyn telkkarin katsomiseen.

    VastaaPoista
  3. Tekosyiden mestaruus myönnetty;D

    Su-kuva otettu, nippanappa muistin.

    VastaaPoista
  4. Minäkin tykkäisin asua semmoisessa siistissä, kaikki tavarat aina paikallaan ja järjestyksessä -kodissa.
    Asiasta puhuttiin juuri Novellikoukussa. Mutta kun.. Ehkä saatte lukea aiheesta minun blogissa, ihan vain Repun ja Sagan ansiosta. Saatte syyttää heitä, jos tuntuu pahalta ;)

    VastaaPoista
  5. Minäkin muistin sinun kuvahaasteesi ja vieläpä ihan ajallaan.

    VastaaPoista
  6. Nyt on kuvia Hämärinkäisestä.

    VastaaPoista
  7. Possu vissiin tippu pelistä pois, kun unohti viikonloppuna?

    VastaaPoista
  8. Repu haastoi meidät samalla muistitestiin, että kellä muisti pelaa. Myönnän, että viime sunnuntaina mieheni kysyi minulta, pitikös mun kuvata jotain.

    VastaaPoista
  9. Ei Possu mihinkään tipu. Säännöt on hyvin joustavat. Ja voin tunnustaa, että minulle on merkattu kalenteriin :D

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.