tiistai 2. huhtikuuta 2019

Ulos kävelemään


Eilen lenkkeiltiin Koirapojan kanssa parikymmentä kilometriä. Tänään jää vähemmälle. Mutta kait tuon eilisen voi jo laskea lenkkeilyksi vaikkei ihan yhteenkyytiin sitä käveltykään.


Oli kaunis ilma, joten tuli useampia ulkoilupyyntöjä. Mehän ollaan aina valmiina. Lintulistakin täyttyy hissukseen vaikka nämä oli jo aiemmin nähty. Pikkutikka oli eilisen huippu. Siitä on vuosikausia, kun olen siihen törmännyt.


Kirjalistakin on hiukan täydentynyt. Tuo Helmetin haaste on tänä vuonna turhan outo. Vaikea on survoa kirjoja mihinkään kategoriaan. Nyt väänsin vasemmalta oikealle kuvan kirjat 12. Kirja liittyy Isoon-Britanniaan 35. Kirjassa on yritys tai yrittäjä 32. Kirjan nimessä on ammatti. Melkoisen väkisin väännettyä ja jatkossa tulee vaikeutumaan.


Avasin viimeisen luukunkin. Lanka on liian villaista käsilleni, joten laitan jakoon eli arvonnon halukkaitten kesken lankalauantaina.


Ja vielä toinenkin kilpailu. Kysymys: onko jotain outoa? Ensimmäinen oikein vastannut saa ainakin kortin.

 

Outoa oli se, että pari päivää sitten satoi rakeita sellaisella ryminällä, että luulin talon hajoavan. Ei se hajonnut.

Ja vielä sellainen, että minulla on nyt jo 3 miinusta. Onneksi muut skarppaa.

20 kommenttia:

  1. No, nuo sähköpiuhat tuntuu olevan turhan korkealla vaan sehän saattaa olla kuvakulmakysymys. Hmmm, outoa on kolme miinusta noin lyhyen ajan sisään, piiskaan jonkun sivupersoonasi!

    Oliko Talvisota oikeaan osoitteeseen lähetetty? Tarvitsen tiedon jatkoa varten eli että luotanko intuitioon.

    Rakeet on parempia englantilaisina, ei kun siis Lontoon..

    VastaaPoista
  2. Hyvin sait taltioitua raekuuron...tais olla jo toinen tänä keväänä jossa oli suht isoja rakeita. Oisko outoa kuvassa ettei näy lintuauraa?

    VastaaPoista
  3. Sus': Ei liity piuhoihin. Miinuksia tulee, kun on heikko luonne. Talvisota oli viihdyttävä. Kiitos siitä. Intuitioon kannattaa aina luottaa.
    Onneli: Tuo oli aika paikallinen raekuuro. Kymmenisen kilometrin päässsä eivät tienneet mitään. Outous ei liity lintuihin, eikä muihinkaan eläimiin.

    VastaaPoista
  4. Minä en ole koskaan neulonut Tukua. Kiva olis kokeilla. Tiedä sitten olisko liian pistelevää minulle käyttää. Neuloa ainakin pystyn. Ehkä joku köyttäjä kuitenkin aina löytyy. Kerran olen hankkinut Tukua vaihtopakettiin.

    VastaaPoista
  5. No nyt saat laittaa Possullekin miinuksen. Pöllö on enää ainut puhtailla papereilla oleva.

    VastaaPoista
  6. Mitä mitä mitä..... No tästä illasta saa ainakin laittaa piiiiitkän miinuksen, sillä söin päivän ainoan lämpimän aterian vasta äsken, ja kello on nyt 20.39.

    Ja pistä sinne kaksi miinusta kaveriksi, sillä ainakin ne olen "ansainnut".
    Pahus, olen unohtanut koko iltasyömättömyyshommelin, ahne po.. pöllö kun olen. Eikös pöllöt muutenkin metsästä ja syö öisin..?

    VastaaPoista
  7. Laitetaan miinuksia. Mutta entäs kuvan puutteet? Lankojakin saa haluta,

    VastaaPoista
  8. Saanko minä langat, kun kukaan muu ei halua niitä? Voidaan tehdä vaikka joku vaihto. Ei toki tarvitse niitä ilmaiseksi minulle lahjoittaa.

    VastaaPoista
  9. Mihin mun profiilikuva on kadonnut???

    VastaaPoista
  10. Tottakai saat langat. Kortti on ollut se vaihtoväline.
    Et ehkä ollut kirjautunut ja siksi kuva puuttuu.

    VastaaPoista
  11. Ainakin minun puolesta Susanna saa langat, kun minä sain viimeksi, eikä kukaan muu niitä näyttänyt haluavan.
    AM nosti juuri eilen mulle YHDEN ison laatikon lankoja alas yläkaapista, laatikko on aivan täynnä lankoja ja mietin, että mitä ihmettä niistä tekisin :D Voi hyvä ihme sentään...

    Kuvat on jäänett multa ottamatta, kun on ajatukset olleet kerrassaan kaikkialla muualla! Jos ei yhdessä, niin toisessa paikassa :)

    VastaaPoista
  12. Langat ilahduttavat minua, kun olen langanostolakossa ties monettako vuotta putkeen. Joten rahalla en voi lankoja maksaa, mutta lähetän jotain kivaa sinulle vaihtarina.
    Olen kyllä kirjautuneena bloggeriin. Onhan tuossa nimimerkkinikin. Mutta profiilissani lukee yllättäen, ettei ole valittua kuvaa. Mistä moinen yllättäen? Miehen kanssa etsittiin eilen puoleen yöhön saakka kyseistä kuvaa. Se on minulle todella tärkeä, kun siinä on edesmennyt elämäni tärkein koira. Ja kuvan toinen koirani asuu nykyisin vanhimman tyttäreni luona. Olen ihan paniikissa kuvan katoamisen takia. PAKKO löytää tuo kuva. Jatkamme tänään etsintöjä.

    VastaaPoista
  13. Ei Possu vaan keksi, mitä outoa kuvissa, paitsi ehkä se, ettei Repua ja koirapoikaa näy kalliolla ulkoilemassa. ;)

    VastaaPoista
  14. Niinpä näyttää. Ja Possu on kyllä kirjautuneena.

    VastaaPoista
  15. Repu laittanu eston, kun se ei jaksa katella meidän kuvia ;D

    VastaaPoista
  16. Olen samaa mieltä tämän vuoden Helmet-lukuhaasteesta; todella vaikeaa sijoittaa kirjoja haasteen kategorioihin.

    VastaaPoista
  17. Ei ole estoja minulla ollenkaan.
    Ehkä sunnuntaikuvasta huomaatte sitten puutteet, jos ei nyt.

    VastaaPoista
  18. Minä olen kyllä kirjautuneena ja profiilikuva on poissa myös omassa blogissani. Bloggerin profiilissani lukee, ettei ole valittua kuvaa. Tämä selvä, mutta miten se kuva sieltä itsestään on yhtäkkiä kadonnut?

    VastaaPoista
  19. Olisko syy siinä, että joku google+ poistui käytöstä???

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.