maanantai 24. huhtikuuta 2023

Sehän olikin piristävää

 

Olen ollut vähän alavireinen ajoittain.


Niipä yllätyin, kun muutama tunti kasvimaapuuhastelua vaikutti mielialaa nostavasti jopa niin paljon, että onnea oli ilmassa. Ehkä minä en luovukaan aaristani vaan kehitän erilaisia tapoja hyödyntää sitä.
 

Iho-oireille kyllä kaipaisin jotain. Netistä aina tilailen kaikenlaista, mutta ihoon ei ole tepsinyt.
 

 Palstalta tullessa hain taas paketin. Olen näköjään yllättänyt itseni oudoilla värivalinnoilla. EMPiltä peräti seitsemän teepaitaa tilasin. Kun heittää vanhaa paljon pois, voi käydä niin, että kaappi tyhjenee. Nyt on taas teepaitoja. Värit johtuu kahdesta syystä: 1. alehinta 2. miesten mallit sopii usein paremmin. Pitää löytää kirkasta väriä, punaista,keltaista, oranssia vaatetukseen jostain muusta.


Tein ruokaakin eli heitin uuniin kokojyväkalapuikkoja ja indian style uunijuureksia. Hyvää. Suosittelen.
Suolainen ruoka kaipasi jotain makeaa jälkkäriä. Etsiskelin kaapista uutta taatelipussia, kun edellinen oli syöty tyhjäksi.


Löysin tällaiset. Miten linee jääneet. Otin kuitenkin vain kolme taatelia, kun jostain olen lukenut, että kolme taatelia päivässä, pitää ihmisen terveenä. Missään ei ole sanottu, että kahdella suklaamunalla olisi sama vaikutus.
---
Menen nyt vihdoin pakkaamaan ne luvatut paastovoitot. Huomenna on hammaslääkäri. Voin matkalla tiputtaa paketit mtkaan.




13 kommenttia:

  1. Kyllä minusta yksi suklaamuna pitää lääkärin loitolla... Voin olla väärässäkin, harvoin kyllä olen...🙄🤭🤫

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaksi suklaamunaa varmaan sitten pitää kaksi lääkäriä loitolla. Söin ne molemmat pois kuleksimasta heti kun olin lukenut tämän.

      Poista
  2. Suklaamuna pitää mielialan terveenä, kannatan syömistä. Ulkoilu on toinen hyvä tapa.

    VastaaPoista
  3. Jordaniassa tuli syötyä monen päivän edestä taateleita... pysyyköhän lääkäri nyt kauemmin loitolla, hih...
    Olivat siellä tyypillinen kaffe"leipä"

    Ihanaa että kasvimaa puuhastelu piristi mieltä... se on usein kun saa käsiinsä jotain - vaikkapa vain liikettä, niin piristyy....
    Pirteiden päivien jatkoa kevääseesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puuhastelu piristää. Sen takiahan minä olen roikottanut kasvimaata itselläni kaikki nämä vuodet/vuosikymmenet. Meni vain välillä aika rankaksi. Mutta jos nyt kokeilisin uutta tyyliä.

      Poista
  4. Olen kuullut, että suklaamuna vastaa metsässä kävelyä. Verenpaine laskee ja stressitaso laantuu. Minulla on aina suklaalevy jääkääpissa tältä varalta, että stressitaso alkaa nousta.

    EMP on hyvä kauppa. Lapsenpapseni kohta 13-vuotias löytää sieltä vaikka mitä, samoin 37-vuotias tyttäreni, samoin minä 65-vuotias mukko. Ollaan kaikki "hevareita" ja keikkavaatteet löytyy kaikille EMP:stä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitänee siis siirtyä suklaaseen.
      Minä tutustuin EMPiin tyttären kautta. Ihania vaatteita, mutta kroppani muoto ei aina ole paras niihin.

      Poista
  5. En tunne EMP:tä ennestään, mutta pitää tutustua. Kevät on melkein jo, ja t-paitojen tarve kasvaa. Indian Style -uunijuurekset kuulostaa myös hyvältä.
    Kiva kun päätit pitää kasvimaan. Ehkä saamme täällä seurailla senkin kuulumisia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. EMPissä on kivoja vaatteita ja se on täysin luotettava. Palautuksetkin toimii täydellisesti. Edellisen tilaukseni jouduin palauttamaan kokonaan, kun olin tilannut liian isoja vaatteita.
      Kasvimaalle pitäisi tänäänkin.

      Poista
  6. Havaintoni mukaan keväällä pihatyöt piristävät, syksyllä masentavat - rikkaruohot rehottavat sitä tarmokkaammin, mitä enemmän yritän. Ehkä siirryn suoraan suklaamuniin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo kevätinnostus syksyuupumus on kyllä totta. Liikaa kasvaa ne, mitä ei haluta.

      Poista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.