sunnuntai 15. elokuuta 2021

Takaumia

 

Kasvimaan kastelu toimii nyt aika vaivattomasti. Olen ollut erilaisissa paikoissa (kotona, autossa, teltassa) uskomattoman rajujen ukkoskuurojen keskellä. Ei kait se mikään ihme ole. Kuivan kesän aikana johonkin on varastoitunut satamatonta vettä ja se nyt sitten tulee alas.

Täällä kävin poistamassa parivuotisen talviturkin. Kylläpä se kevensi kummasti.

Turkittomana oli kiva ihailla auringonlaskua. Sää sattui olemaan leppeä ja verenimijät työskentelivät toisaalla. Synttärilahjaretkeily lämmitti mieltä.

Päivänä muutamana tapasin myös kaukana asuvan ystävän pitkästä aikaa. Hän sai minut sitten tutustumaan minulle uuteen ostoshelvettiin. Ei nämä kyllä ole minun paikkoja, vaikka tämä on jotenkin Kalasatamaa helpompi. Olisko Kalasatama maailman tai ainakin Suomen epäonnistunein helvetti.

Minä ohjasin kulkumme helvetin jälkeen raikkaampiin maisemiin.

Pari puistoa tuli kierretyksi. Puistolammikon ja luonnonjärven vesi on ihan eri väristä, mutta molempia on kiva katsella.

Yhdet sukat sain valmiiksi. Tuossa blogitauon aikanakin jotain tein, mutta niin vanhoja juttuja ei kannata muistella. Näiden sukkien malli ei oikein miellyttänyt vaikka sen itse olin suunnitellut. Valmistuminen sitten kesti. Mieluummin neulon jotain josta tykkään, mutta täytyyhän kaikki tehdä valmiiksi.

Nyt saa aurinko laskea muistojen ylle. On aika siirtyä tähän päivään. Vaihteeksi suunnitelmissa pyykkäystä ja siivousta. On ollut sen verran kaikkea, että kaaos on taas täällä.


7 kommenttia:

  1. Kauniit flamingosukat. Joskus malli ei vaan suju ja sitten neulotaan sisulla loppuun, kun on kerran aloitettu. Minä mietin yksiä sukkia neuloessani, että tuleepa hyvä sukanmallinen tiskirätti, jos ei muuta. Pyykkikone on päällä täälläkin, huomenna kutsuu jo työpaikka. T Saukkis

    VastaaPoista
  2. Elämä luo välillä tarvetta pyykkäykselle ja siivoukselle. Minä olen julistanut, etten ota ketään vastaan ennen kuin olen vähän raivannut kotiani. Aloitin raivauksen laittamalla lankaa puikoille. Eikö sekin ole hyvä alku? Laitoin lankaa isoon tyhjään lasipurkkiin ja sieltä niitä on hyvä poimia käyttöön. Ikään kuin korjata satoa. Hienot sukat!

    VastaaPoista
  3. Helposti hoituu kastelu seuraavinakin päivinä...kaatosateita luvattu..:)
    En myöskään yhtään tykkää noista kauppakeskuksista.
    Enkä yleensäkään mistään kaupoista. Olen ihmetellytkin, että miten sitä nuorempana jaksoikin mennä kauppoihin katselemaan löytyisikö ostettavaa...:)
    SUkat ovat hienot!

    VastaaPoista
  4. Vähän tuollapäin tuli käytyä, vaan Helsingissä. Tuli kuljettua siellä ja täällä, en kyllä kauppoja kierrellyt, vaan museoita. Vähän uutta ja vanhaa.
    Ei houkuta enää ostamaan mitään kun miettii mitä tarviis, ei mitään(paitsi kyniä :). Ruokaa tietysti. Syötyä tuli hyvin kyllä. 4 päivää ja siinä oli muutama liikaakin. Hyvä kun pääsi pois. :D

    VastaaPoista
  5. No, siivoussuunnitelma edelleen odottelee eli tekemistä olisi...
    Minä kyllä viihdyn Helsingissä. Täällä onkin monenlaista asuinpaikkaa.

    VastaaPoista
  6. Upeat sukat, ja vielä itse suunnittelit!
    Näinhän se on, että joskus into loppuu, ennen kuin tuotos on valmis. Sisulla sitten loppuun asti.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.