torstai 9. helmikuuta 2023

Viikon varrelta


Sitähän voisi taas syyttää täysikuuta siitä, että unet on jääneet vähiin.


Luulen kuitenkin, että syy on jossain muualla. Huomenna menen hakemaan uniapnealaitteen testaukseen - testaan siis itseäni en laitetta.


Illalla oli läpitunkematon sumu kaikkialla. Ei Kalasataman valot loistaneet meille. 
 

Nyt sumut ovat kadonneet tuulen mukana. Ulkona on maailmanlopun tunnelma. Aurinko nousee keskelle myrskyä.  Koko yön tuuli ja aamua kohti yltyi suorastaan raivokkaaksi puhuriksi. Ikkunat helisee, kun tuuli yrittää tunkea niistä läpi.
---
Päätin lintsata yhdeltä kurssikerralta. Olen saanut sieltä sen, mitä lähdin hakemaan. Ensi viikolla on viimeinen kerta. Silloin on kyllä tarkoitus mennä paikalle esittelemään, mitä olen oppinut ja kertomaan, miten aion jatkossa oppejani hyödyntää. Tänään olisin joutunut joka tapauksessa poistumaan kesken, kun menen pätkityttämään harvat hiukseni. 

 
Koirapojalla on ollut vieraita.
 


Minä olen kursseilun lisäksi jotain neulonut.

20 kommenttia:

  1. Mä oon ihan unohtanut, että on täysikuu. Upeita neulomuksia!
    Tsemppiä cpap laitteen kanssa! Sen käyttöön totuttelun kanssa saattaa mennä aikaa ja oikean maskityypin löytäminen voi olla työn takana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, nyt vasta tutkitaan, kannaako minulle uhrata laitetta.

      Poista
  2. Vau mitä hyytäviä hienoja kuukuvia! Minäkin "taistelen" jatkuvasti nukkumisen kanssa, että ollaan samassa kerhossa. Nyt olen kokeillut kuunnella juutuubista niitä "ääniä-musiikkeja", jotka sanotaan nukuttavan muutamassa minuutissa...oon nyt 2:na yönä nukkunut melatoniinin avulla. En tiedä kuorsaanko, ainakin koetan nukkua aina kyljelläni...vaan ei siitä ole takeita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla väsymys on ongelmana. Väsyttää vaikka kuin nukkuisin.

      Poista
    2. Toivottavasti saat väsymyksen syyn selville ja apua siihen!

      Poista
  3. Toivottavasti laite auttaa ja syyt selviävät.

    Koiravieraat ovat aina mukavia. Noilla kahdella on kyllä hyvät tiirailupaikat.

    Ihan järkyttävä myrsky, ikkunanraot vinkuvat ja sisällä on viileää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nythän syynä voi olla Koirapojan aiheuttama stressikin. Mutta onhan tuo väsymys jatkuvaa.
      Tuuli oli käittämättömän kova.

      Poista
  4. Hienot maisemat ja neulett ja ihan kirjoneulettakin, joka mulla tuntuu aina tökkivän. Mä totuin nopeasti C-Pap laitteeseen ja yhtä yötä lukuunottammatat olen käyttänyt jo 6,5 vuotta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä tykkään ehkä eniten juuri kirjoneuleista.

      Poista
  5. Suorastaan pelottavia kuutamokuvia, sellaisia vanhan elokuvan ”kohta tulee vampyyri” -tunnelmia. Meillä on taas ällöttävää veden peittämää jäätä, johon hiekoitusmurske on uponnut = liukasta. Koirakaveruksillakin on hyvä tähystys- ja tarkkailupaikka. Mikä kuvio on noissa sukissa? Latvialainen letti kynsikkäiden varressa tekee niistä ihan erityisen huolitellun ja tyylikkään. T Saukkis

    VastaaPoista
  6. Sympaattiset neuleet ja suloiset koirat 🧡

    Teknisiä vaikeuksia: 1) En saa blogiasi (enkä muitakaan blogeja) enää laitetuksi oman blogini seinälle, mutta tulin Bloggerin lukulistan kautta. 2) Pystyn kommentoimaan Chromen kautta, mutta Safari ei päästä läpi. Vahingossa yritin ja melkein meni hermot 😀 Mitä selainta käytät? Voisiko Chrome tai Firefox päästää sinut kommentoimaan minun blogiani?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain kommenttisi, kiva 🍎 Minulla on moderointi ja julkaisin sen vasta nyt aamulla, mutta tuli perille. Kiitos.

      Ihanat satumaiset kuun kuvat tässä postauksessa. Ja koirulit on niin söpöt. 🧡

      Poista
    2. Aika outoa, että kännyllä onnistuu, mutta läppärillä ei. Minulla on Firefox käytössä läppärillä.

      Poista
  7. Hienoja kuvia taas kerran. Pidetään peukkuja, että syy löytyy unettomuuteen ja varsinkin, että siihen löytyy apu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt on ollut unettomuuttakin tuon Koirapojan takia, mutta pahinta on väsymys vaikka kuin nukkuisin.

      Poista
  8. Minä olen valvonut neljä yötä, vaikka on pimennysverho. Kuuhullukin olen kaiken lisäksi siis.
    Upeita neuleita. Mikä on tuo ensimmäinen upea mystinen malli nimeltään. Ihana todella.

    VastaaPoista
  9. Hienoja kuutamokuvia. T. Possu

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.