sunnuntai 1. marraskuuta 2020

Marraskuu

 

Marraskuu
Eilen torin laitaan kasvoi
Mandoliinipuu
Marraskuu
Nyt on sen kuoreen kirjoitettu
Beibi I love you
Mä kapakassa juopottelin
Sylissäni dinosauriin luu
Marraskuu
Tänään huoneeni mä sotkin
Kun sua taas niin ikävöin
Nyt kaipuun kaatopaikkaa täällä
Kuivakurkku rotta isännöi
Ohi syyskuun
Läpi repaleisen lokakuun
Kaipuun kaljakori kilisee
Yli taivaan
Päivät niinkuin varisparvi
Raahautuu
Mua vaivaa
Ikävistä ikävin
Milloin beibi palaat takaisin
Etkö tiedä
Voi yksinäisen miehen viedä
Marraskuu
Marraskuu
Taas TV syliin paiskoo
Palavia halkojaan
Käy ihmiskunta sormi suussa
Kansakouluaan
Vaan eihän täällä liekit uhkaa
Täällä pikkuhiljaa pohjaan poltetaan
Marraskuu
Kaiken tämän keskellä sua
Hiljaa ikävöin
Mä topin kanssa kellarilla
Ristinollaa pelaan päivin öin

https://www.youtube.com/watch?v=QVSkBc-fUdE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1wqOiG93I5pweMH7rvFmJS6u9F4BbdGYEued06QMQjOT19rtXSl0mdEao

8 kommenttia:

  1. Marraskuista huomenta! Tämä laulu kuvaa marraskuun tunnelmaa niin hyvin. Nyt kömmin sängystä lukemaan lehteä kirkasvalolampun vierelle, se helpottaa pimeän aiheuttamaa uupumista. Nylysäillä kun ei voi lumen varaan laskea. T Saukkis

    VastaaPoista
  2. mä olen aina eri mieltä kertosäkeestä :)

    Mun mielestä se menee
    Ohi syyskuun
    läpi repaleisen lokakuun, kaipuun.
    Kaljakori kilisee...

    (epäilemättä laulun tekijä tietää, miten sen kuuluu olla, mutta mun päässä kahlataan joka kerta lokakuun kaipuussa, ja sen kaipuun taustaäänenä on kaljakorin kilinä)

    Tässä on kyllä tavoitettu jotain äärettömän olennaista marraskuusta

    VastaaPoista
  3. Viime vuona oli paremmat muotoilut....
    Miksi muuten et käytä bloggerin ominaisuutta ja upota itse videota tuon osoitteen sijaa Ja perusteluna on se että nuo osoiterivit om visuaalisesti rumia;)

    VastaaPoista
  4. voi Sus´´´´
    elä nyt,nuo osoterivien kopioiminen täällä hukassa..??:))
    Hyvä biisi..paitsi tuo kaljakorin voisin vaihtaa "lonkerokoriin",ja yhden lasillisen ,huom!lasillisen napata..hukuttamaan tämän marraskuun.

    Tuo äskeinen oli satuilua!

    Mukavaa alkanutta marraskuuta.
    nim,merkillä,pimiästä tykkäävä🧡❄⛄

    VastaaPoista
  5. Voihan marraskuu! Ois kyllä vielä karmeempaa, jos pitäs kapakassa juopotella tai vain kaljakoria kilistellä Yök.
    Vihaan kaljakorin kilinää ja -purkin sipsahdusta.
    Jotenkin muuten tästä pitää päästä yli joulukuuhun :D

    VastaaPoista
  6. Sama laulu on soinut. Kyllä tämä pimeys tästä hellittää aikanaan...

    VastaaPoista
  7. Oonkohan mä kuullu ton joskus ennenkin Repun sivulla? ;)
    Lunta odotellessa.

    VastaaPoista
  8. Lauluissa on se hyvä puoli, että jokainen voi kuulla ne kuten haluaa. Minulle se on kaipuun kaljakori. Ja ihan vain tiedoksi, että minä tykkään marraskuusta. Sus' voi etsiä estetiikkansa muualta ja Possu lienee useampana vuotena laulun täältä löytänyt.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.