sunnuntai 25. maaliskuuta 2018

Earth Hour


Sunnuntaikuva 25.3.18 klo 9:05


EarthHour kuva 24.3.18 klo 21.37

Eipä kovin moni valoja sammutellut. On menettänyt suosiotaan. Enkä minäkään ihan ilman elektroniikkaa ollut koko aikaa vaikka pimeässä kuljinkin.

Olin tässä yökylässäkin. On minulla niitäkin ystäviä, jotka tapaamisia ehdottelevat. 

Ja mummotettavat vanhempineen ja kavereineen kävivät syömässä. Yllättivät minut täysin, kun avasin oven. Virpoivat. Sanoin, ettei mulla ole mitään palkkoja tarjota. Vastasivat, että ruoka riittää ja tämä oli harjoituskierros, kun olivat pukeutuneet ihan vain omiin vaatteisiinsa. Pitääkin muistaa käydä munaostoksilla ensi sunnuntaita silmälläpitäen.

Sus' heitti tiukasti rajatun haasteen ja anoi minua osallistumaan. Osallistun kurssikirjoituksella, joka käsittelee sitä tilannetta, kun vaaditaan kirjoittamaan kaavan mukaan, pysymään tiukoissa rajoissa. Ei mene annettuun kaavaan.



KAHLITSEVAT KAAVAT

Kevyesti kuin metsämyyrän jäljet talvisella valkealla hangella
juoksivat sanat paperilla
Juoksivat helposti, tasaisella rytmillä
Kiertelivät otsikkoa, etsivät asiaa, lähestyivät leikkien elämää
Yrittämättä vyöryivät esiin, oikeat sanat oikeaan paikkaan.

Nyt virta on katkennut
Pato kasvaa ajatusten ja sanojen väliin, kasvaa, suurenee
En pääse sen yli

Edessä tyhjä paperi
Kädessä kynä
Tarinaa ei tule
Sanoja ei ole

Hangella jälkijonon päässä jääkimpale
Tulee pöllö, vie pakasteen pesään, poikasilleen
Elämä jatkuu

Ja minä kun luulin, etten ikinä kadottaisi sanoja
Olen eksynyt

Ketä kiinnostaa

4 kommenttia:

  1. outoa, sanat eivät katoa, mitä siitä tulisi?
    en voi kuvitella.

    VastaaPoista
  2. Mitä meidän kirjoneulesukille kuuluu?
    Meillä oli valot sammuksissa ja kynttilät sytitimme. Mieheni teki meille broileripestosalaattia. Lapsille valoton talo on aina jännittävä juttu.

    VastaaPoista
  3. Mulla meni earth hour ihan ohi kun oltiin ”ulkoilemassa”.

    VastaaPoista
  4. Sukat nukkuu talviunta. Otan joskus taas esille.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.