tiistai 28. syyskuuta 2021

Kun halvalla saa

 

Tässä on tarkoitus hissukseen laajentaa reviiriä tuonne avaraan maailmaan ja sitä varten olisi hyvä olla jotain ns. siistimpää päälle. Niinpä menin nuorisokauppa EMPin sivuille. (maksamaton mainos)

Talvipalttoo. Ei ihan mummotyyliä, mutta edullinen (minulla oli alekuponki) ja punaiseen vivahtava. Ja kun edellisistä ostoyrityksistä olen oppinut jotain, tilasin xxl-kokoisen ja sain jossain mielessä sopivan.


Takin juju on tuo ylösnapitettava korkea kaulus, mutta näin puettuna se on parempi.
Taskut on hyvät, hihat pitkät, vyötärö (siis se, minkä normitakissa mieltäisin vyötäröksi) on kovin korkealla - ei siis tarkoitettu tällaiselle pitkäselkäiselle, persjalkaiselle tyypille - no, ei tietenkään! nuoriso! Ehkä oudointa on kaksiliepeinen kellohelma. Vuorikankaaseen on liitetty päällikankainen reunus, joka yltää pitemmälle kuin päällitakki. Ja siis kellohelma!

Ja minähän tykkään tästä. Outoa, että keskipyöreä olemukseni näyttää tässä paremmalta kuin perinteisessä suorassa toppiksessa. Että nyt voin rauhassa odottaa talven rientoja.
Täällä kotitanterilla, Koirapojan kanssa, välttää kyllä mikä vain. Tai niin minä olen päättänyt ja kuljeskelen ties miten pukeutuneena pitkin metsiä - pukeutuneena kuitenkin. - Tosin nyt kuljeskelu on taas kortilla. Eilen nilkka, jossa on nivelrikko, yllättäin alkoi ihan kunnolla oirehtia.


Minun ruskani on jotenkin vailla kirkkautta ja hohtoa. Pitänee mennä kauemmas etsimään värejä - siis, jos nilkka suo.
 

8 kommenttia:

  1. Täällä on rällöttänyt au huolella, istuskelin eilen jopa ulkona lukemassa! Eli syksyn värit ovat myös hohtaneet kun kerran on valoo! ihana pimeys kietoo iltaisin kaiken vaippaansa ja, varjot syö esineiden muodot ja kaikkialla ihminen huokaa, toiset onnessa, toiset väsyään, jotkut pelosta, harvat innosta! Syys, oi syys saa!!

    VastaaPoista
  2. On se välillä harmaata ja välillä ruska leiskuu.
    No voi olla hyvä takki! Kadehdin hieman ihmisiä jotka osaavat ostaa netistä sopivia vaatteita ja etenkin kenkiä. Ite en osaa ostaa kaupastakaan...Onneksi ei tarvi "pukeutua" kunhan jotain on päällä kylmyyden poissapitämikseen.

    VastaaPoista
  3. Tuo takki on löytö, todella kaunis ja siinä on sitä jotain. Eipä tuo ruska minunkaan työhuoneen ikkunasta kummemmalta näytä, koivut ovat ruskeankeltaisia. T: Saukkis

    VastaaPoista
  4. Hyvän näköinen takki!
    Minä myös kadehdin teitä, jotka osaatte ostaa vaatteita netistä ja teitä jotka jaksatte käydä vaatekaupoissa. Siksi luotan äitiini, tätiini, siskooni, jotka ostavat vaatteita ja toteavat ne sopimattomiksi ja luovuttavat ne mulle, jotain mulle tarpeetonta vastaan (Mursusta en oo vielä luopunut, vaikka sitäkin on joskus kyselty vaihdossa...)

    Meillä haavat alkaa olla kirkkaankeltaisia, ovat upeita, melkein häikäisee.

    Täälläkin puhutaan englantia, höh.

    VastaaPoista
  5. Tosi kiva takki. Olisimpa hoikempi niin saisin itsellenikin jotain tuolta kaupasta.

    VastaaPoista
  6. TAkki on hieno!
    Eihän niiden vaatteiden tarvitse olla mitään mummotyyliä vaikka vähän mummoja ollaankin..:)

    VastaaPoista
  7. Kiva takki ja hyvä väri. Parasta tietysti on, että istuu hyvin sinun päälläsi.
    Minä olen arastellut tilata vaatteita netistä. Kun en ole aivan standardikokoinen, -pituinen enkä -mallinen, pitää vaatteita päästä sovittamaan. Harvoin sitten löytyy 'itse tykkään' tai ylipäätään istuva rele, mutta kun se löytyy, pitää se heti ottaa; mieluusti kaksin kappalein.

    VastaaPoista
  8. Kengät on ikuinen ongelma, kun on hankalat varpaat, jalat ja kaikki. Niitä ei netistä osteta ja usein kaupastakin tulee vääriä valintoja, kun pitäisi kyetä kävelemäänkin. Mutta ei huolta muidenkaan vaatteiden osalta. Viimeksi olen vaatteita ostanut kolme vuotta sitten, joten suotakoon minulle takki-ilo.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.