tiistai 10. huhtikuuta 2018

Lunta ja lunta


Eilen oli hieno kevätpäivä, lämmintä, tosi lämmintä. Tänään aamulla oli paksu lumikerros maassa ja köpöttelyliukasta. Tänään on kurssin päättäjäiset oikein ruokailun merkeissä ja olin ajatellut mennä sitä ennen merenrantoja kiertelemään, kun on kerran keskustaan raahauduttava. Jätän toiseen kertaan.

Eilen käytiin tyttären ja vanhemman mummotettavan kanssa shoppailemassa ratsastustarvikkeita. Oli luvattu kypärä mummotettavalle joululahjaksi, joten nyt oli sopiva aika siihen. Shoppailtiin sitten kaikkea muutakin. Mummotettava sanoi suurimpaan osaan ehdotuksia "en tartte" "minulla on jo". Ei siis suoranaisesti ahne lapsi. Mutta löytyi sieltä muutakin kuin kypärä - minullekin sadetakki, jota olen kaipaillut, vähän turhan iso, mutta halpa, satasen takki viidellätoista. Ratsastusvaatteiden hyvä puoli on maastokelpoisuus ja kulutuksenkestävyys. Olen tosi tyytyväinen hankintaani - ja vielä tyytväisempi, kun on taas kaatosateessa lähdettävä lenkille.

Jos nyt laistaisin taas kotitöistä, katsoisin jotain ja neuloisin. Kotityöt ei vain nykyisin nappaa, ei millään. 
Ja nyt kysymys neulojille: Mikä olisi helppo ja näyttävä malli sukkiin? Olen noita piirakoita vääntänyt kohta kaikissa väreissä ja voisin tehdä välillä jotain muuta yhtä helppoa ja yksinkertaista. Mielellään ei palmikoita, kun en halua apupuikkojen kanssa puuhastella. Aloitin nyt versoja maijasta, mutta en tiedä, miten monimutkaiseksi osoittautuu.

6 kommenttia:

  1. https://www.ravelry.com/patterns/library/jaywalker
    Tämä on kiva raitalangasta tehtynä, ja todella yksinkertainen, ei ehkä kuitenkaan varsinaisesti näyttävä.

    VastaaPoista
  2. Onpas hieno kuva!!
    Hyvää päättäjäistä, älä riehaannu liikaa;D
    Mukavaa kun mummotettava ei kuulu tähän mulle kaikki heti nyt vaikken tarviikkaan -osastoon. Hyvin kasvatettu eli olet jotain tehnyt oikein=)

    VastaaPoista
  3. Kotitöistä täällä ainakin laistetaan usein. Ei aina nappaa. Sukkamalliksi Kerttu, löytyy blogini sivualkista ja Ullasta.

    VastaaPoista
  4. Mitkä kotityöt? AM puhui yhtenä päivänä kapineesta nimeltä imuri, mutta ei ole vielä näyttänyt mulle millainen se on... ;)

    Miten olisi sen kerrosrivinoususukat, jotka esittelin tässä jokunen päivitys sitten mun blogissa?

    http://helvetinpollo.blogspot.fi/2018/03/milla-tavalla-ihminen-voi-polttaa.html#comment-form
    Ohje löytyy saman päivityksen kommenteista.

    Tai sitten tämmöiset:
    https://www.novitaknits.com/fi/fi/node/1623/instructions

    VastaaPoista
  5. Tee mulle välimallin pipo, Sinisen soffan versio on koville pakkasille.

    VastaaPoista
  6. Kiitos vinkeistä. Panen hautumaan.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.