torstai 31. toukokuuta 2018

Viikon kylmin päivä


Aurinkoiset päivät ja ilmansaasteet aiheuttavat kauniita iltanäkymiä.


Horisonttia hallitsee nykyisin Kalasataman torni, joka on siis ISO! Edelleen vähän hätkähdän, kun katson parvekkeelta kaupungin suuntaan.  

Mutta nyt siis olisi viikon kylmin päivä eikä pakollisia menoja, joten olisi aika taas iskeä lapio maahan ja mennä kaivamaan nurmen alta viljelymaata esiin. Ainoa ongelma on, että aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta eli pitää pukea pitkähihaista ja -lahkeista, hattua ja kaulusta, jottei nahka kypsy liikaa. Mutta menen minä kuitenkin edes yrittämään, sillä hommaa riittää. Olen sellainen nyhertäjä eli seulon monivuotisten rikkakasvien juuret pois mahdollisimman tarkkaan. Sillä taktiikalla ei tunnissa saa paljon aikaan. Voisin taas yrittää saada raparperia piirakkaa varten. Olen muutaman kerran niitä ottanut ja lykännyt jonkun vastaantulevan naapurin kiusaksi. Raparperi kasvaa uskomattoman rehevästi, joten siitä riittää. Mieluusti sitä harvennan, mutta en kovin paljoa itse käytä. Onneksi naapurit huolii.

10 kommenttia:

  1. Minä olin eilen Porvoon torilla kolme tuntia maailman MS- päivää viettämässä. Minulla oli päällä ohutolkaiminen mekko ja sen päällä MS- päivän liivi. Onnistuin käräyttämään olkapääni. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta. Kesätuuli hämäsi niin, ettei ollut kuuma. Olihan minulla aurinkovoidekin mukana repussa...

    VastaaPoista
  2. Vähemmän lämpimämpi lienee osuvampaa, kylmäksi ei tämäkään päivä jätä=)
    Alkoi tehdä mieli raparperikiisseliä vaikka siitä mitenkään erikoisesti tykkää, sanan voima on mahtava:O

    VastaaPoista
  3. On tooosi kylmää.

    Raparperi on pahaa. Kiisselinä se menee, jos on seassa mansikoita. Mutta ei niitä vielä oo. Ei oo kyllä raparperiakaan Possulla. Onneksi.

    VastaaPoista
  4. Ei täällä ainakaan kylmä ole, vähän viileämpi kuin parina viime viikkona, mutta ei kylmä.
    Raparperi taitaa olla ainoa kasvi, joka minun pihallanikin kasvaa rehevästi vuodesta toiseen. Nyt kun se kukkii, niin se on hyvin kauniskin. Raparperileipää ajattelin tänään tehdä...

    VastaaPoista
  5. Se oli säätiedotus, kun sanoi, että nyt on viikon lylmin päivä. Ja onhan se, vain 17 astetta - tosin äly väittää, että tunutuu kuin 19. Kävin palstalla. Hikoilin ja pölyynnyin. Laitoin kippoon vettä, jos myyrät ja muut tuholaiset eksyvät palstalle, niin voivat ottaa vähän vettäkin.
    Vältin naapurit, joten nyt mietin, mitä raparperista teen, kait jotain piirakkaa vai kiisseliä Suen mieliks.

    VastaaPoista
  6. Keitin raparperista hilloa ja mehua viime vuonna. Molemmat tosi sokerisia herkkuja, erityistilanteisiin. Nyt loppui sokerin syöminen, sanoin Isännälle. Kas, paino oli noussut pari kiloa, huh, huh! Onneksi meillä on tämä yhteinen Projekti!

    VastaaPoista
  7. Minä tein sekä kiisseliä että piirakkaa. Molemmissa vähän sokeria etenkin piirakka on ihanan kirpeä. Tykkään. Taidan tehdä uudestaan kunhan tuon olen syönyt.

    VastaaPoista
  8. Tämä viikko on vierähtänyt suurella kirkolla (ensi viikkokin) ja eilen ajellessa bongasin tuon kuvassasi olevan tornin, se todella on todella iso ja varastaa huomion. Kuvankin meinasin napata, mutta autoilu ja kuvien räpsiminen on huono yhdistelmä 😄.

    Vieläkö ”tavoiteralliin” ehtii, minä voisin rallata itsestäni kesän aikana 5 kiloa. Enempäänkin riittäisi aineksia, mutta ollaan nyt realisteja..

    VastaaPoista
  9. Tottakai ehtii. Kiva, kun tulet mukaan. Laitan listaan.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.