keskiviikko 7. kesäkuuta 2017

Aivan poikki


Hyvin ja pitkään nukuin, kun taas pimensin makkarin, laitoin parvekkeen oven raolleen ja nappasin allergialääkkeen. En edes unia muista. Vähän havahduin, kun työlliset naapurit kuljettivat hissiä ylös ja alas töihin mennessään. Pari päivää sitten heräsin sellaiseen uneen, että teki mieli kirjoittaa se ylös. Minulla on pieni muistikirja (!) sängyn vieressä laatikossa siltä varalta, että olisi tarve. Kovin harvoin siihen kirjoittelen vaikka välillä päätän ruveta seuraamaan unennäköäni. Tahti on noin kerran vuodessa. Kun sitten taas heräsin kirjoittamaan, lueskelin huvikseni aiempia.  Yllätyin. Kaikissa unissa jäin yksin, ulkopuoliseksi, kun muilla oli yhdessä hauskaa. Taitaa olla jotain ongelmia minulla.


Voi olla, että minulla on muutakin ongelmaa kuin päänsisäiset ajatukset. Olen nimittäin kovin usein aivan naatti. Nytkin kävin vain reilun tunnin kasvimaalla ja tuntui, etten jaksa tänään mitään muuta. Aamukahvi toki auttoi ja paikallaan istuminen. Eilen kävin teettämässä kuntosaliohjelman ja meinasin lähteä tänään aloittamaan. Nyt voisin lähteäkin, mutta ehkä valitsen mummotettavan ratsastustunnin kuvaamisen, kun poikani soitti, että voisin käydä katsomassa ja puhumassa hevosista.


Maanantaina kävin tyttäreni kanssa katsomassa hänen (ja myös veljensä) entisen matikanopen issikkaa. Me ratsastettiin samassa ryhmässä joskus kauan sitten. Silloin, kun me kaikki vasta aloiteltiin ratsastusta. Minä olen lopettanut, mutta tällä opella on oma issikka ja hän käy usein myös Islannissa ratsastamassa.


Oli mukava päivä vaikka edellisestä kerrasta on aikaa. Hyvien ystävien kanssa on aina samalla aaltopituudella.


Mukavaa on sekin, että olen jo hyväksynyt, etten enää nouse hevosen selkään. Muutama vuosi sitten vielä tuli kova kaipuu ratsastamaan. Nyt riittää, kun saa taputella heppoja.


Oli mukava tallin ympäristö, kaunis ilma ja hyvää seuraa eli onnistunut reissu.


Annoin samalla tyttärelleni uudet ajohanskat, jotka tein synttärilahjaksi.


Synttärit on vasta kuun lopussa, mutta kun nämä oli valmiit, ajattelin, että nyt on hyvä tilaisuus. Ja hyvä että annoin. Hän tilasi talveksi samanlaiset pitemmillä sormilla.
Mielettömiä määriä ovat nuo paastolaiset lankoja kuluttaneet kolmessa kuukaudessa, paras lähes kymmenen kiloa. En minä moiseen kykenisi, mutta eiköhän taas ensi vuonna paastota.

7 kommenttia:

  1. Elämä on I-ha-haa!!; hirnui Hevoinen.

    VastaaPoista
  2. Komeita hevosia ja huikean ihanat kädenlämmittimet. Paastoa kokainen tekee omien resurssiensa puitteissa vaikka melkoisia neulekoneita jotkut ehkä ovatkin. Hsuskaa oli paastota ja samaa jatkan, ainakin teoriassa.

    VastaaPoista
  3. Ihan poikki olevana on kiva mennä nukkumaan. Harvoin on sellainen olo. Ja täällä kun piti kytätä niitä lukuja, niin nyt on 7766. Hauska luku sekin. Sopii palkittavaksi ;)

    VastaaPoista
  4. Minäkin jatkan paastoamista, kun yritän selvitä niillä euroilla, mitä on. Ja onhan minulla lankoja enemmän kuin tarpeeksi, joten ei ole pakko sortua houkutuksiin.
    Minä olen kyllä nykyisin usein aivan poikki. Tuo onyt virallisestikin lähin arvaus. Mitenkähän monta palkintoa olen jättänyt Possulle lähettämättä. Josko nyt muistaisin.

    VastaaPoista
  5. Upeat kämmekkäät olet neulonut.
    Hyvä Possu! 7883 näyttää kävijälaskurisi nyt.
    Minulle Kela myönsi 20 kertaa vuodessa ratsastusterapiaa. Eivät hyväksyneet valitsemaani palveluntarjoajaa. Seuraava mahdollinen paikka on noin tunnin automatkan päässä. Voimani eivät riitä tunnin taksimatkaan ja tunnin ratsastukseen ja tunnin taksimatkaan. Joten se siitä ratsastuksesta!

    VastaaPoista
  6. Possulle voi aina lähetellä palkintoja ;)

    VastaaPoista
  7. Onkohan Possulla toivomuksia. Toivoa saa aina. Toteutus voi olla yllätys.
    Tuohan on ihan pyllystä Susanna! Ratsastus olisi varmaan ollut ihanaa ja sitten rupeavat säätämään. Eivät yhtään ajattele asiakasta, ihmistä vaan tietenkin taas jotain pykäliään. Tee valitus.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.