keskiviikko 12. joulukuuta 2018

Luukku 12


Ennen lähtöään Modoc halusi vielä opiskella lumijälkiä. Modoc löysikin nyt jättiläisen jälkiä. Ei Jääluukaan ollut aiemmin moisiin syvänteisiin törmännyt. Ne voisivat olla jonkun menninkäisen tai tontun jälkiä. "Tai ihmisen" ehdotti Modoc. "Ei kait täällä ihmisiä liiku" epäili Jääluu. "Ihmisiä tuskin on edes olemassa. Ne on vain taruolentoja. Kyllä tuo varmaan on menninkäinen!" Modocilla oli kuitenkin liian kiire, joten asia jäi ratkaisematta. Modoc sanoi heipat ja kaasutti tiehensä.
Jääluu meni rakentamaan sopivaa  asumusta vähän kauemmas. Äiti kyseli koko ajan, mitä Jääluu rakentaa, tuleeko laavu vai teltta vai mitä. "Turvasatama koko suvulle", huikkasi jääluu ja meni töihin.

 Susanna Maalta 1, Possu Munkki 5, Saga 5, Laiskiainen 3, AA 1, HPöllö 1, SOM 👻

8 kommenttia:

  1. Turvasatama Donna Leon On ruokatunnin arvaus

    VastaaPoista
  2. Sanotaan sama nimi mutta kirjoittajalla Danielle Steel 😉

    VastaaPoista
  3. Siis mä katoin Repun blogia monta kertaa tänään aamusta alkaen. Ei ollut luukku auennut. Nyt kun kotiuduin fysioterapiasta ja on aikaa perehtyä joulukalenteriin, homma on jo ratkennut. Mä en ala mitään! Saisko jonkun hälytyksen tähän, kun luukku aukeaa? Ai juu, lupasin ottaa rennosti tänä vuonna... Sori!

    VastaaPoista
  4. Se on arpapeliä. Possukin katsoi yöllä ja aamulla ja pitkin aamupäivää, mutta sitten kun katsoi seuraavan kerran oli Laiskiainen jo vastannut. Epistä! ;D

    VastaaPoista
  5. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, on bloggerissa systeemi joka satunnaisesti julkaisee tekstin jonakin hetkene niin että se menee kolmen tunnin välein, eli aukeaa 00, 03 06 jne. Vai olisko joku muu rytmi muta usein kun olen tsekkaillut viime vuonna niin tuli noihin aikoihin joten ei tarvi jatkuvasti kuikuilla unhan kolmen tunnin välein tasatunnein =)

    *MAINOS*Kirjoitin muuten hyvän instant-runon ( tai niitähän ne on kaikki nykyään) about juuri äsken=)*MAINOS*

    VastaaPoista
  6. Mä oon tänä vuonna ollut ”ajoissa” hereillä, toisin sanoen on tuuria ollut. Tänään katsoin blogia aamulla ja kun palasin työpaikan jouluruualta kaboom luukku oli auki.

    Viime vuonna olin aina auttamattomasti myöhässä.

    VastaaPoista
  7. Onpa hyvä, että saan teille joulukalenteristressiä aikaan, jos ei muuta. Ei kuitenkaan kannata hirbeästi taktikoida. Olen ihan omakätisesti jokaisen ajan laittanut, joten mikään satunnaistaminen ei toimi.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.