tiistai 7. huhtikuuta 2020

Taasko kauppaan?


Aamukahvi kermalla... Maito on loppu, enkä viitsisi kauppaan mennä virusjahtiin. (- viirus sanovat jotkut - outoa sanoo minun korva - mikä hinku tähän vokaalien venyttämiseen ihmisillä on - viirus - meedia - joka kerta särähtää pahasti)
---
Hei, laitetaan kisa: Äänestäkää: viirus vai virus. Ja sanokaa vain reippaasti viirus, jos siltä tuntuu. Ei minun korvista tartte välittää. Kaikkien osallistujien kesken arvon kirjan. Voittaja saa valita kahdesta vaihtoehdosta
Douglas Adams: Maailmanlopun ravintola
Chimanda Ngozi Adichie: Puolikas keltaista aurinkoa
---
Sitä joskus löytyy kirjahyllyn kätköistä tuplia, kun muisti ei aina pelaa tai ystävät lahjoittavat jotain.


Se kuulkaa kevättä pukkaa kaikista pöpöistä piittaamatta.


Postipoika yllätti eilen. Kiitos kaikille muistajille. Joku oli saanut kuvan sinisestä neuleestani, joka on kyllä ihaan alkutekijöissä.


Eilen oli kaunis ilta, ihania värejä taivaalla, mukava lämpötila, tyyntä ja paljon mustarastaiden laulua.



Ja taas tuli käsky aamulenkille. Otan repun mukaan ja ehkä tungen kauppaan muiden mummojen joukkoon.

22 kommenttia:

  1. virus
    media

    kessar-salaatti (puolitoista E:tä) (EI SEESSAR!!) (ja vielä mieluummin oikeastaan kaisar-salaatti)
    (Ns. Turun koulukunta ääntää latinan ae-yhdistelmän AI)

    Saan näppylöitä vIIruksesta ja mEEdiasta (ja aika monesta muustakin jutusta...)

    VastaaPoista
  2. Virus. Media. Ja onhan noita.

    Mutta siitä huolimatta haluaisin Markuksen takaisin viiruksen kanssa toimittamaan Ylen klo 15 Korona-mikä-se-nyt-onkaan.
    Markusta on mukava kuunnella, vaikka sanookin viirus, mutta sitä "Kannikkaa" ei jaksa kyllä kuunnella. Ei ole tehnyt taustatyötä kunnolla.

    Nih. Nyt olen avautunut, vaikka tekisi niin mieli avautua monesta muustakin asiasta.

    VastaaPoista
  3. Yhellä vokaalilla mullekkin käy. Mutta ei kiitos kirjaa mulle enää.

    Mieki tykkäsin Markuksesta, toivottavasti ei ole sairastunut.

    Kaupassakäynti on aikamoista seikkailua. Kun pitää vältellä edessä ja takana olevia. Ehtiikö kerätä ostoksensa kassalla, vai jääkö joku siinä paniikissa hihnalle, kun seuraava asiakas tunkee liian lähelle.
    Sitten kun pääsee kotiin, alkaa tavaroiden pesu. Kaiken pesen, paitsi leipää, kun on reikiä pussissa. Niitä voi pitää parvekkeella auringossa. Nimittäin...näin kun kaupan myyjältä putosi joku tuote lattialle, Muovissa oleva paketti. Laittoi sen hyllyyn muiden joukkoon.

    Hienoja kuvia olet laittanut tänne.

    VastaaPoista
  4. Äänestän virus-kirjoitettuna ja jokainen puhuu niin kuin parhaaksi näkee voihan sitä silloin venyttää viirus, jos on verkkainen puhuja. (Anne)

    VastaaPoista
  5. Virus tietenkin, mutta meeedioista puhun hieman sarkastisesti. Viiruksia kammottavampia ovat broiskut ja tomskut. Lapsena hävetti, kun äiti puhui mooniksista. Siinäkin tuplavokaali. Minun lapseni häpeävät, kun minä puhun onnikasta (=bussi, kantasana lienee sama omnibus); ihan kiusallani. Puhun myös xenon-väreistä, koska se on neonia hauskempi sana. T:🦦

    VastaaPoista
  6. Ei oo kiirus, voi sanoa viirus..
    Mut jos kauhee hätä, käytä tätä:
    -Virus, perkele!!

    Jyllä yhdellä pärjää, särähtää mullakin korvat soikeiksi kun puhutaan miyen sattuu. Tässä yks päivä eräs käytti nokku -sanaa, minä heti sen nokoksi ja sit hetki mietittiin mikä se on..tänään keksin että sehän tulee luultavasti nokareesta.
    Ai etttä suomen kieli on ihqudaadaa!!

    Mulle Maailmanloppu jos onni suosii=)

    VastaaPoista
  7. Minä käytän molempia... joskus kimppuun käy viirus ja välillä ulkona vaanii virus. Yhtä kamalia molemmat. Mukavaa kuluvaa viikkoa sinulle.💜
    (kelasinkin vauhdilla liian alas)

    VastaaPoista
  8. Virus�� hyvää pääsiäisaikaa��

    VastaaPoista
  9. Virus ja media! Kirjaa en tarvitse. On hyllyssä monia lukemattomia omastakin takaa. Ja nykyisin tulee enemmänkin kuuunneltua kirjoja.

    Sinua on postipoika hemmotellut. Minä olen saannut kaksi korttia. Tai yhden oman, toinen on koko perheelle.

    VastaaPoista
  10. En oo ikinä ees miettiny ;D Mulle samantekevää. Kirjoitettuna useimmiten virus, suussa saattaa venyä viirukseksi.

    VastaaPoista
  11. Ite olen sanonut virus, eipä tuota välillä enää muista koko virusta, ehkä se laantuupikkuhiljaa mediassakin,sit alkavat pelotella punkeista,punkkeja en oo koskaan pelännyt, koirasta olen joskus nyppinyt niitä.
    ai niin voinhan osallistua arvontaan, kiinnostaisi tuo maailmanlopun ravintola kirja, mitä se muuten sisältää ? ruokaohjeitako vai maailmanloppua ?
    Pääsiäisiksi tulee kuulema kylmempää ilmaa, vaivalloisesti tuo kevät nyt etenee.

    VastaaPoista
  12. Piritta; kyllä ne jossain alueuutisissa jo varoitteli punkeista, olikohan se viime viikolla.

    Silloin kun olin muksu, meillä oli iltaisin punkkitarkastus: minä ja koira istuttiin vierekkäin portailla ja äiti tarkisti molemmat. Siihen aikaan uskottiin, että punkit asustaa lepissä ja meillä oli paljon leppiä.
    Aina kun joku mainitsee sanan "punkki", muistan sen yhden punkin, joka oli jäänyt huomaamatta koiran paksun turkin uumenista ja se oli ehtinyt imeä oikein kunnolla. Se oli sellainen liilan-harmaa ja n. pikkusormen kynnen kokoinen. Kammottava. Yäks.

    VastaaPoista
  13. Ihanaa pääsiäisen aikaa sinulle 💚

    VastaaPoista
  14. https://sushuokailee.blogspot.com/


    Olen taas vaihteeksi plokisti:D

    VastaaPoista
  15. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  16. Murteet on suomen kielen suola ja kuinka suurenkaan kun perinteinen kesäreissu keskellä murteiden ihanaa sekamelskaa jää tältä vuodelta tekemättä: idästä länteen, etelästä pohjoiseen, kaikkea siltä väliltä ja kaiken kruunamassa ihana savon murre <3
    Mutta telkkarissa pitää sanoa virus ;)

    VastaaPoista
  17. Mukavasti mielipiteitä. Sus' saa postia joskus. Jos joku haluaa lohdutuskirjaksi Puolikkaan keltaista aurinkoa, ilmoittaa. Ekalle menee.
    Murteet on mukavia ja murteet on eri asia. Murteet ei koskaan koske korvaan, päinvastoin.

    VastaaPoista
  18. Ihanaa! Sitä niin harvoin voittaa mitään..

    lähinnä siksi ettei osallistu mutta..

    ..kuitenkin!!:DD

    VastaaPoista
  19. Anteeksi,kirjoitukseni!!!
    minulla kun on tuo kirjoitus sellaista,että en osaa oikein jäsentää ymmärrettävästi ja ilman että aina joku käsittää väärin kirjoitukseni.
    Pyydän anteeksi!;)

    ..viisainta minun pysyä kirjoitus -karantteenissa,lopun ikäni;))

    VastaaPoista
  20. Liisa - minä taisin kirjoittaa nyt niin, että siitä sai väärän käsityksen.
    Päinvastoin olin kanssasi samalla aaltopituudella.
    Ethän minun takiani ainakaan kirjoituskaranteeniin itseäsi laita :)

    VastaaPoista
  21. Ei mitään karanteeneja täällä. Jokainen mielipide on hyvä ja jokainen kommentti ilahduttaa.

    VastaaPoista
  22. Mut kyllä viiiiiiruski on murretta. Joillakin se vaan venyy suussa niin. Virus kuulostaa vähän hienostelevalta ;D

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.