torstai 26. lokakuuta 2023

Nyt majakat me näämme, kun myrsky raivoaa

Nyt menee jo omituiseksi. En voi laittaa tänne kuvia, kun tarvittavat evästeet on laitettu päältä pois. Yritin etsiä, mistä ne evästeet sitten saisi päälle, mutta en löydä mitään. Joten jos minusta ei enää kuulu, niin sitten ei.
---
Vaihdoin selainta ja rupeaa kuvia näkymään?


Eilen satoi lunta, mutta ei siitä mitään näkyvää merkkiä jäänyt.


Tänään tuulee, joten puissa on vahvaa kaljuuntumista.


Kotihaapani ovat lakanneet havisemasta.


Eilen sitten matkailin raidejokerillakin. Kävin taas hammaslääkärissä. Nyt oli kiva lääkäri, joka tutki huolella ja kertoi, ettei näille kolotuksille ole oikein mitään tehtävissä. Purentavirheitä. Mutta kestänhän minä, kun tiedän, ettei leukapielissä kyde mitään tappavaa.
---
Matkasin sitten meidän itsenäisten kirjoittajatapaamiseen sujuvasti tyyliin pikaratikka-bussi-metro-ratikka. 
---
Nuo itsenäiset kirjoittajatapaamiset ovat mukavia. Siellä nauretaan paljon. Aika vähän tulee muuten nykyisin nauretuksi.


Siinä matkalla kävelin tämänkin kaupan ohi ihan sujuvasti. Olen ilmeisesti sisäistänyt, etten juuri nyt tarvitse mitään lankoja, oli ne vaikka kuinka tarjouksessa. Jotain järjen ääntä siis elimistössäni.
---
Tämä selaimen vaihto ärsyttää. Olen tottunut käyttämään tulikettua. Nyt on chrome kokeilussa. Pitäisi varmaan ottaa elämyksenä, eikä ärsytyksenä, kun pääsee kokeilemaan jotain uutta.



Laitan ärsytyksen lieventämiseksi pari kuvaa toissapäivältä. Nämä ovatkin nyt aamukuvia. Yleensähän kuvailen auringonlaskuja. Nousut joudun kuvaamaan ikkunan läpi. Pitäisköhän taas pestä ikkunat. Silla tavoin voisi kuvitella tekevänsä jotain hyödyllistä.
---
Miten teillä? Tuleeko vietetyksi kokonaisia päiviä ihan vain sisätiloissa? Minä olen nyt pari viikkoa sitten ollut yhden päivän käymättä ulkona muuta kuin parvekkeella. Ei ole minun juttu. Pakko on päästä kävelemään.
---
Sellainenkin outo juttu, että näyttää siltä kuin pääsisin kommentoimaankin.
 

14 kommenttia:

  1. Stansta kirjoitti just samanlaisista ongelmista ja oli sitten vaihtanut selainta.
    Joskus kökötän sisätiloissa ihan vaan siitä ilosta, ettei tarvi lähteä mihinkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on niin harvoin tarvetta lähteä mihinkään, että voisin muumioitua sisälle. Ahdistusta sitten pakenen ulos.

      Poista
  2. Ilman vaikeuksia voin olla päiviä sisätiloissa (silloin, kun Lainakoira ei ole täällä). Ihanaa, kun ei tarvitse lähteä minnekään.

    Hyvä, että selaimem vaihto auttoi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käytän tätä tulikettua aina, kun voin. Nuo postaukset ja muille kommennoinnit hoidan sitten chromella.

      Poista
  3. Jos jostain syystä olen tavallista enemmän tai vallan sisällä koko päivän, niin olo on kyllä tosi nuutunut. Käyn nykyään päivittäin kävelemässä muutaman kilometrin lenkkejä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minunkin on pakko viimeistään illalla lähteä vähän kävelemään, kun seinät kaatuu päälle.

      Poista
  4. Just tulin tanssitunnilta minne on 15 minuutin kävely suuntaansa, tänään tuulinen ilma, tehokas ulkoilu. Viihdyn hyvin sisätiloissakin.

    Blogikaveri neuvoi minua vaihtamaan Chromeen kun muutama vuosi sitten kerroin että en päässyt Safarilla kommentoimaan kuin johinkin blogeihin, ja siitä pitäen olen käyttänyt Chromea kommentoimiseen ja hiukan opetellut sitämuutenkin.

    Nuo taivaat ovat aivan taivaalliset ❤️💙 Ja lankakaupan ikkuna nätti ja pirteä. Kiva että nauratte kirjoittajatapaamisissa.

    VastaaPoista
  5. Vai niin, se sitten selvisi että se on tämän "tuliketun" ominaisuuksia tai kommervenkkejä nämä "ongelmat". Mulla selvisi, en tiedä mitä se tuo tullessaan...
    Tuossa osoiterivin alussa on "kilpi" ja lukon kuva. Kun kilvestä painaa hiirellä, avautuu lappu jossa lukee suojaukset sivustolle ja sun osoite, kun nappaa tehostettu seurannan suojaus nappulan, niin väri vaihtuu ja "kiven"päälle tulee viiva, ja sen jälkeen pääsen tänne kommentoimaan...
    Minä olen tähän selaimeen niin tottunut, että vaikea vaihtaa, mutta pakkohan se on jos ei pelitä. Äsken meni hermot kun yritin saada netti laskua auki sen firman sivulta, eikä toimi. Tuntuu että on dementia iskenyt, en osaa enää kohta käyttää näitä vehkeitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla ei tuo lukon poistaminen onnistu. Käytän chromea silloin, kun tämä ei pelitä.

      Poista
  6. Minä olen huomannut myös, että koko päivä sisällä tekee nuutuneeksi, pieni liike ja ulkoilma tekevät hyvää. Tosin hyvä neule ja hyvä katsottava tai kuunneltava pitävät helposti aloillaan sohvannurkkassa. T Saukkis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä vietän niin paljon aikaa nojaruolissa, että se vaikuttaa jo mielentilaankin.

      Poista
  7. Mulla menee päiviä etten käy ulkona lainkaan, en edes rappusilla, ja oikeastaan se harmittaa. Mutta (nyt tulee selitysosa 🤦‍♀️): posti tulee joka toinen viikko ma-ke-pe ja joka toinen viikko ti-to, mutten tiedä miten ne viikot menee, niin käyn postilaatikolla yleensä viikonloppuisin, ellen sitten odota jotain erityistä.
    Roskiakin tulee meillä niin vähän, ettei roskiksellekaan tarvitse mennä kuin kerran viikossa.
    Ja muuten ei tule ulkona enää näin syksyllä oltua, ellei sitten lähdetä käymään jossain eli autoon-sisälle-autoon-sisälle-autoon-sisälle.
    Siksi toivon lunta, että olisi edes lumitöitä pihalla 😜

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.