tiistai 29. elokuuta 2017

Ankeuttaja


Olen aina ollut tulevaisuudenuskoinen, ajatellut, että elämä koko ajan paranee. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä valoisammalta on näyttänyt. Ei enää. Nyt en jaksa uskoa mihinkään positiiviseen, en jaksa yrittää, en suunnitella. Kunhan vain tässä raahaudun eteenpäin tai pikemminkin tönötän paikallani ja toivon, että aika kuluu. Ja sehän kuluu. (Tässä on sellainen ongelma, että kurjuusfiilis uhkaa hävitä, kun herään ja saan aamukahvia, joten pitää lopettaa ennenkuin rupean kuvittelemaan, että kyllä elämä kaikista vastoinkäymisistä ja takaiskuista huolimatta on elämisen arvoista. Ei se nyt vain ole!) Sorry, että pilaan päivänne.


Onko kaikki päin persettä
ja elämäs pelkkää erhettä 
voihan että koiratkin kintuille päästää eritettä 
ja vitutus kertoimet on aivan valtoimet
ku on tukkakin sekaisin ja masentaa aamutoimet
oot väärällä alalla, nouset väärällä jalalla
koko päivän täysin pihalla 

älä peitä mun aurinkoo säteitä tapa varjollasi, 
älä kipinälläsi pilaa päivää nousevaa 
älä peitä mun aurinkoo säteitä tapa varjollasi, 
älä kipinälläsi pilaa päivää nousevaa 

No et nosta pehevaasi, 
kasvoit kiinni sohovaasi 
kateus voimavarasi, ainut tunteesi 
kun niin vitusti ahdistaa se jopa askeleet tahdistaa 
kohti uusia pettymyksiä kitinä moottori laahustaa 
oot väärällä alalla, nouset väärällä jalalla 
koko päivän täysin pihalla 

älä peitä mun aurinkoo säteitä tapa varjollasi, 
älä kipinälläsi pilaa päivää nousevaa 
älä peitä mun aurinkoo säteitä tapa varjollasi, 
älä kipinälläsi pilaa päivää nousevaa

13 kommenttia:

  1. Kurjuuden maksimointia!! Loistavaa!! Selvä merkki paranemisesta. alkaa ketuttaa lojuminen....=)

    VastaaPoista
  2. Eli lisää kahvia vain,niin maailma paranee :D

    VastaaPoista
  3. Onkohan Repulla tänään menkat?

    VastaaPoista
  4. Vähän samoilla fiiliksillä täälläkin.

    VastaaPoista
  5. Tuttu tunne välillä täälläkin.

    VastaaPoista
  6. No perhana teidän kanssanne!
    Liityn joukkoon:
    Se kolmekymppinen, kymmenen vuotta kotoa poissa asunut Poika muutti sinne hevon persiiseen (sori, Vaasa on varmaan ihan hyvä paikka, paistohan siellä maanantaina aurinkokin, vaikka meillä oli harmaata koko päivän) ja mä täällä melkein poraan Pojan perään!

    No hei oikeesti: osaahan se siellä asua ja elää ja sosiaalisena eläimenä saa kavereita ja puhelin on keksitty jne jne... Mutta miten tuntuu kuin se olis maailman toisella puolella vankina?

    (Meillä on kohta sisällä vähemmän lämpöä kuin ulkona: ulkona + 16, sisällä +18! Juu ei naurata, mulla on pitkät kalsarit ja kahdet villasukat - talvellakaan oo niin paljoa päällä.. Ah, onneks ens viikolla saadaan kuulemma lämmöt)

    VastaaPoista
  7. Kahvia vain kaikille - ja Pöllölle konjakit mukaan lämmittämään.

    VastaaPoista
  8. Kiitos - voi kun oiskin ollut konjakkia! (Vaikka enhän mä juo konjakkia, paitsi joskus vahingossa, jos satun maistamaan....)

    Tässä, mä pilaan Repu sun ja kaikkien muidenkin kurjan päivän. Tää nimittäin pilas mun surkeudessa pyörimisyritykseni:

    https://www.youtube.com/watch?v=JhXnKgvfwMU

    VastaaPoista
  9. Mä en kyllä nyt liity teidän kerhoon, vaikka ehkä olis syytä. Mulla on ihan hyvä päivä. Nyt ulkona paistaa aurinkokin. Ehkä mun hyvä fiilis johtuu siitä, että mulla on lääkitys kohdallaan. Mites teillä muilla?

    VastaaPoista
  10. Susanna: mun lääkitys kai alkaa taas asettua :D Mutta vilu ja väsymys ja kipeät pohkeat. Ne kipeytyy iltaa kohti. Kiva valittaa täällä toisen blogin kommenteissa ;)

    VastaaPoista
  11. Mulla ei taida nyt olla kohdallaan.

    VastaaPoista
  12. Laittakaahan muutkin, kuin minä ja Pöllö, lääkityksenne ajantasalle. Myös runsas vitamiinien popsiminen saattaa helpottaa oireitanne. Just söin Ainon kanssa kourakaupalla vitamiinipillereitä, kun flunssa yrittää nujertaa meidät.

    VastaaPoista
  13. Voi Repu, voi Repu. Millä me saatais sulle huomiseksi parempi päivä?
    Jotain tarttee nyt keksiä.
    Olemattoma aivot hommiin Pöllönpesässä...

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.