perjantai 4. elokuuta 2017

Torstai 27.7.17 - ilmat paranee = vaatteet vähenee


Oli taas uusi talo ja uusi mahdollisuus käyttää ystävien vieraanvaraisuutta hyväkseen.


Ei minua taloon kuitenkaan laskettu nukkumaan. Autoon jouduin.


Romanttinen huussi tarjosi mukavuuksia.


Joskus olen tuolla aitassakin nukkunut.
Missäkö olin.


Kaupungista kaupunkiin kuljin. Ei ole maaseutu minua varten. Nurmekseen Pielisen rannalle siirryin mukavalla pikkubussilla, jossa oli puhelias kuljettaja ja yksi matkustaja minun lisäkseni.


Soutelemassa käytiin,


rannalla istuskeltiin


ja tietenkin saunottiin. Ruokatarjoilu oli mahtavaa, kun innokas kokki hääri keittiössä. Punaviiniä tai olutta ei ollut. Saunan kera yksi siideri.


Kun kerran ilma oli lämmennyt ja kesä tullut, jätin talviturkin pois ja päätin pärjätä kesäkostyymilla.


Aamulla matka jatkui, mutta koska viikonloppu tulee olemaan kiireinen, ehdin kirjoittaa matkakertomuksen loppuun vasta maanantaina. 
Susanna valitti, kun ei saanut osallistua arvailemaan, niin laitetaan uusi arvailu. Koska kukaan teistä ei käsittääkseni ole facebook-kamuni, kysymys kuuluu: Millaisen virallisen synttärikuvan laitoin faceen? Paras vastaus palkitaan ja paras on se, mikä minua eniten miellyttää. Olen jo useampana vuotena viettänyt synttärini jossain uudessa paikassa ja laittanut aina mukaan virallisen kuvan, joka on otettu synttäripäivänä siellä missä olin. Niin tein tänäkin vuonna.

Ja taas sataa kaatamalla, Kohina melkein peittää alleen Weekend-festivaalin musiikin. Festari, jolle minun ei tartte ostaa lippua.  Vaikka ovet ja ikkunat on kiinni, hyvin kuuluu. Jos menen parvekkeelle pärjään kyllä ilman korvatulppia, mutta kuulen vähintään yhtä hyvin kuin festarialueen reunoilla. Naapurustossa käy aina kiihkeä keskustelu meluhaitoista. Vaikkei tämä ole varsinaisesti lempimusiikkiani, ei minua kyllä haittaa kuunnella jumputusta kolme päivää vuodessa. Pitää kait sitä muidenkin kuin minun saada iloita elämästä.

Naapurustosta pitää kertoa, että osun aina välillä hissiin samaan aikaan naisen kanssa, joka on minusta tosi outo, hätäinen, tylynnäköinen, puhumaton. Tänäänkin mentiin samaan aikaan ulos sateeseen. Naisella oli pitkä sadetakkia ja totesin jossain sosiaalisuuden puuskassa, että tuollainen minunkin pitäisi hankkia. Hän vastasi, että sateevarjot on hankalia. Kipitin bussipysäkille ja nainenkin tuli sinne hitaammin. Sanoin pari sanaa, kun hän saapui ja lopputulos oli, että siinä myöhässä olevaa bussia odotellessamme hän ehti kertoa paljon itsestään, osoittautui mukavaksi ja huumorintajuiseksi. Mutta eniten minuun vaikutti, kun hän bussiin astuessaan kääntyi minuun päin ja sanoi: "Olipa mukava jutella."

8 kommenttia:

  1. Otsikon perusteella arvelisin, että alastonkuva. Mutta en oikein usko kuitenkaan, että se menisi Facen sensuurin läpi, niin sanotaan, että bikinikuva.

    VastaaPoista
  2. Nimi viittasi torstaihin ja talviturkkiin. Synttärit oli vasta lauantaina. Lisää arvauksia. Kuvassa oli joku muukin.

    VastaaPoista
  3. Tuon takia kannattaa olla sosiaalinen.
    Mekin saimme pääkaupungin julkisissa mukavia juttuja kanssamatkustajilta joku aika sitten...

    VastaaPoista
  4. Kiva, että saan arvata. Kiitti, että vastasit marinaani. Kuvassa on joku sun kanssa, ehkä joku esiintyjistä? Kaija Koon kanssa olit tänä vuonna kuvassa. Se on mun veikkaus. Tapasitko Red Dragonin? Hänkin oli siellä. Hänen blogissaan on juttua sieltä. Hyppäsi benjihypynkin.

    VastaaPoista
  5. Lankaa ja lauantaiasu? Oletpa viettänyt ihanaa lomaa, uimisineen ja souteluineen. Minäkin nautin runsaasti uimisesta, aina kun vain aurinko paistoi. Suuret kiitosket kortista! Oli mukava palata kotiin, kun ystäväpostia oli odottamassa.

    VastaaPoista
  6. Ehkä poseerasit jonkun Kuopio Rock tähden kainalossa.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.