lauantai 16. syyskuuta 2017

Ja pahimpia ovat aamut


joiden päättymistä ei näy
mä pelkään, että ne saa mut
ja niinhän lopulta käy


Noita laulujen sanoja putkahtelee jostain. Ei tässä aamussa sen kummempaa pahaa ole, kuin se joka-aamuinen päänsärky, joka pian menee ohi. Ja epämääräisiä kolotuksia tietenkin siellä sun täällä, kun on tullut kuntoiltua. On niitä kolotuksia silloinkin, kun ei ole tullut, mutta silloin ne ovat erilaisia. Nämä kuntoilun tuomat lienee parempia terveyden kannalta.

Tosin nyt on myös pahaa kahvia, laihaa litkua. Teen kahvikokeiluja, kun ihmiset kehuvat aina eri merkkejä ja olen ajatellut, ettei minulle ole merkillä väliä. Näköjään on. Uuden paketin juuri aukaisin ja huonoksi totesin. Mutta enköhän minä pihinä ihmisenä sen loppuun juo. Tosin, jos ylimääräinen mitallinen ei makua paranna, voipi olla, että heitän pois. Sentään aamukahvi, päivän ainoa kahvi, yleensä.


Tänään on mummoilupäivä, jonka olin unohtanut. Ehkä minulla on jo dementia. Vai olisko kyse siitä, etten oikein keskity mihinkään. Poikani soitti illalla myöhään kysyäkseen, tulenko hoitamaan lapsia tänään. Kuulosti vilpittömän huolestuneelta, kun vastasin "Pitäiskö?" No, olisin minä (ehkä?) sen tässä aamulla muistanut, mutta hyvä, kun tuli sovituksi aika.


Tänään alkaa myös Nina Laitisen syyssukka-kal. Noissa kukissa olisi hyviä värejä, mutta vielä on mietinnässä, millä väreillä rupean tekemään ja teenkö vain yhtä vai useampaa sukkaparia. Ensin  pakerran ne siniset loppuun. Päätin tehdä terät ihan vain harmaina. Purkaa en viitsi. Kait ne joskus johonkin käyttöön tulee. Nyt on eri värimaailma ajatuksissa, punaista, keltaista, oranssia vai jotain muuta. Tosin, kun en itse käytä pitkiä sukkia, rupean miettimään, kenelle teen ja valitsemaan värejä sen mukaan. Mutta tuon edellisen epäonnistuneen yrityksen jälkeen, taidan ajatella vain itseäni.

7 kommenttia:

  1. Vilkkumaa on niin jees!! Oli vähän taukoa tuossa mutta nyt on taas maistunut, varsinkin Superpalloa on tullut kuunneltua. Mukavaa mummoilua=)

    VastaaPoista
  2. Kokeile tuo kahvin suhteen sekoittamista toisen kahvin kanssa, josko siitä saisi sen verran juotavaa, ettei tarvitsisi heittää pois. Näin olen saanut "pahanmakuiset" kahvit juotua.

    VastaaPoista
  3. Uskomatonta mutta totta, S-Marketin "Mestarisekoitus" -pikakahvi on hyvää. Tai ainakin juomakelpoista. Meillä juodaan sitä. Jopa minä joka "en juo kahvia". Olen addiktoitunut siihen. Pelottavaa.

    Mutta meillä oli ihana aamu, kun ei tarvinnut nousta kellon soittoon - kukaan ei rynnistänyt heti aamusta ämpärin ja rättien kanssa "huomenta, me vaan noita pattereita tultais kattoon"....

    Mä aloitin tänään Niina Laitisen Metsäretki -sukat. Tai siis yritän aloittaa. Ensimmäisestä sukasta on tehty jopa jo NELJÄ kerrosta ja kello kohta viisi. Juhuu :) Ei oikein sujunut aloitus. Ensimmäisen osuuden kerrosmäärä on 13. Eka yrityksellä aloitin kerroksesta 13....

    Joulukalenterisukat viime vuodelta on tekemättä. Kätevänä emäntänä olin tallentanut ohjeet koneelle. Muuten hyvä, mutta ne olikin vuodelta 2015. Siis ne tekemättömät päivä. Voi vihne. Onneksi ne ohjeet löytyy fb:stä. Mutta ei siis mee hyvin. Piti kaivaa niihin toiset puikot ja laittaa ne odotteleen toistaiseksi, noi Metsäretket kun ei kestä kuin pari viikkoa.

    VastaaPoista
  4. Minä rakastan pannukahvia ja Paulingin maistuu minulle, toki muitakin hyviä olen löytänyt. Suosittelen heittäytymään villiksi ja vapaaksi, jossakin luonnossa, ettei viemäri tukkeudu ja kuorimaan iho kahvinporoilla. Siis jos et tykkää siitä kahvista jota joit. Tämän vinkin luin joskus jonkun naisporukan tekevä kerran kesässä.

    VastaaPoista
  5. Jos olisin rikkaampi, saattasin hurahtaa oikeisiin papuihin jne. Mutta juhla mokalla tultava toimeen. Löfbergin jotain maistanut joskus oli hyvvä sumppia, siis tää ruättalaisten parempi mokka.
    Addiktoivaa on kofeiini, päätä särkee ylihuomenna viimeistään jos ei tänään juo. Aamusta tosin yleensä vain juon, niinko Repuki.

    Yksi hyvä vinkki: jos juo paljon kaffeeta ja haluaa sen pysyvän lämpöisenä ja hyvänä niin sen vanhan tyylin pannun kun laittaa sopivaan kattilaan jossa sit vesihauteessa ikäänkuin on niin hyvänä pysyy. Kaverilta pummasin idean, kysyi et arvaa milloin keitetty kun kymmeneltä olin luonansa ja vastaus oli että kuudelta, mun mielestä maistui vasta tehdyltä.

    VastaaPoista
  6. Mikähän sitä aamupäänsärkyä mahtaa tehdä? Toivottavasti loppuu.

    VastaaPoista
  7. Kahvista tulee ihan juotavaa, kun laitan poroja enemmän. Loppuukin sillä tavalla nopeammin. Ihan tarjouskahveja minä juon yleensä, Pressaa tai Juhlamokkaa tummapaahtoisena. Nyt nuo kokeilut on KultaKatriinaa, josta se perus on tätä litkua. Tummapaahtoa on paketti odottamassa. En minä mikään kahvihifistelijä ole, mutta pikakhvit ei ole kahvia. Sorry vaan Pöllö. Voisin melkein sanoa, että joa ei-kahvijuoja suosittelee jotain kahvia, se jo epäilyttää ;) Mutta tuota olen joskus pakon edessä juonut ja ei, ei minulle.
    Kahvikuorinta kyllä kuulostaa kivalta, mutta näin kaupunkioloissa vähän haasteellinen projekti.
    Minulla on termoskannu kahvinkeittimessä, mutta yleensä keitän vain sen yhden mukillisen, jonka juon samantien.
    Päänsärkyyn voi olla lukemattomia syitä. Siihenkin tottuu.
    Niin ja niitä Metsäretkiä minäkin. Nyt pysyttäydyn ohjeen tekijän väreissä, ainakin melkein.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.