keskiviikko 13. toukokuuta 2020

Sateenkaari vie luokse satujen


"pyörät pyörii aina vaan, loppua ei näy, liike vain on elämää, väsymätön kello käy ja mieli on kuin erämaa, tiimalasiin sullottu, mut yksi polku siellä on kovaksi tallottu"
---
Tuolla missä illalla oli sateenkaari, lentää nyt joku lintuporukka, muuttomatkalla tietenkin, kohti kotipesää, lapsia ja kesän kiireitä. 
---
Ja kun lapsista tuli puhe, pitänee oikaista jotain äitienpäiväjuttuni ehkä aiheuttamia väärinkäsityksiä. Vaikka en todellakaan tunne itseäni vähimmässäkään määrin hyväksi äidiksi, minulla on erittäin hyvät välit lasteni, heidän puolisoidensa (myös niiden entisten) ja myös lastenlasteni kanssa. Eihän ne lapset paremmasta äidistä tiedä. Lastenlapsilla on kyllä toinenkin mummo, joka tosin on mummi, mutta he ovat avarasydämisiä ja hyväksyvät kaikki.


Lahjoivatkin minua. Osasin tehdä oikein. Tarkistin varmuuden vuoksi.


Lapsilta sain tuuletustornin kesähelteiden varalle. Tosin Koirapoika oli sitä mieltä, että hän sitä enemmän tarttee, kun joutuu olemaan turkki päällä oli sää mikä vain.


Yleensä on äitienpäivänä käyty risteilyllä syömässä seisovasta pöydästä herkkuja. Nyt tuli buffet kotiin juomatarjoiluineen. Herkkuja on jääkaappi pullollaan, joten ei tarvitse vähään aikaan miettiä, mitä söis.
---
Ja nyt on sitten sädekehä kiillotettu ja yritetty todistella, että olen minä hyvä ihminen.


Minua vaivaa jokin jähmeys, saamattomuus, joka ärsyttäisi, jos saisin itsestäni niin paljon irti, että ärsyyntyisin. Tiedän toki syitä moiseen, muitakin kuin koronan pysäyttämä elämä, mutta silti. Onneksi Koirapoika pitää huolen minun ulkoiluttamisesta.

7 kommenttia:

  1. Tuossa koirakuvassa on taustalla pehmolelukoira ja siihen menee jotain johtoja?? :O

    Hienoja kuvia...=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koirapojan tyttöystävässä ei ole johtoja. Se vain makaa tuuletustornin johdon päällä.

      Poista
  2. Onpa ollut kivoja lahjoja! Joskus on hyvä himmailla, kerätä innoitusta uusiin tuuliin ja ihan vain nauttia, ilman itsesyytöksiä! Koirapoika on viilennyksensä ansainnut. Toivottavasti toimii hyvin, kun ilmat lämpenevät. Meillä on nyt öisin pakkasta eli minulle ihan oikea ajankohta neuloa.

    VastaaPoista
  3. tuota yhtä juttua on liikkeellä,varmaan meille "vanhoille"tarkoitettu lisä oire....
    (viimeinen jakso.Minua vaivaa...

    VastaaPoista
  4. Lapset tietävät, mitä äiti kaipaa, hyötylahjoja ei turhaa krääsää.
    Vanhojakin on monenlaisia.

    VastaaPoista
  5. Tarkoitin:)-jähmeys-saamattomuus-ärsyyntyminen..
    ..en minä loukatakseni kirjoittanut,en:)
    Anteeksi,jos kirjoituksesanI TAAS:) sai sen kuvan:))
    hyötylahjat parhaita,,(Minä multaa,kummpparit ym.lahjaksi..:)

    VastaaPoista
  6. Kuulepas Liisa! Lopeta nyt tykkänään anteeksipyytelyt. En tulkitse kirjoituksiasi mitenkään negatiivisesti. Ymmärsin,ihan hyvin, mitä tarkoitit. Ja se oli hyvin tarkoitettu. Olen ihan samaa mieltä. On mukavaa, kun jaksat kommentoida.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.