maanantai 4. toukokuuta 2020

Savuinen, sumuinen elämä


Eilen merisavu työnteli lonkeroitaan puiden välissä. Nyt aamulla taivas peittyy usvaan. 

Minä olen vaipunut jatkuvaan koomaan. Haahuilen ympäriinsä, makailen sängyllä kattoon tuijottaen, selaan nettiä tarttumatta mihinkään. Tällä viikolla on kyllä pakko mennä isoille kaupoille tai ainakin kävellä lähimpään Lidliin. Vessapaperi taas loppuu - ja moni muukin juttu. Talouden kannalta tämä kotikaranteeni on kyllä hyvä juttu. Rahaa säästyy mutta elimistö rapistuu.

Odottelen muutoksen tuulia puhaltamaan pölyt päästäni.

7 kommenttia:

  1. Hei! Löysin blogisi ja liityin lukijoihin. Tapaamisiin siis postausten äärellä!
    Tämä korona-aika on monin tavoin haastavaa aikaa. Olen naureskellut, että jos ei pää leviä, niin takapuoli leviää kyllä. Ruoka maistuu, vaan liekkö huono asia.
    Toivon kaikkea hyvää sinulle!

    VastaaPoista
  2. Osaltaan tuollainen harmaa sumuinen päivä tekee mielenkin alakuloiseksi, ja luontokin vielä on aika ruskeaa, mutta uskon että saat voimia kun aurinko alkaa kunnolla paistamaan ja luonto herää täyteen kukkaan.
    Hyvää viikkoa toivon sulle !

    VastaaPoista
  3. Minulla on kalenteri ollut tyhjä monta viikkoa. Tällä viikolla minulla on ma- to joka päivä joku sovittu juttu. Heti tuntuu jotenkin reippaalta, vaikka vain keskiviikon labrakäynnille poistun kotoa.
    Mukavaa uutta viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
  4. Sumuisuutta näkyy olevan liikkeellä. Ei huvita, ei jaksa, päivät tyhjää, vaikka kuinka kävelis tai soittelis ja viestittelis. Tvtä vaan töllöttäs, varsinkin jos sieltä tulis jotain mukavaa. Päivät alkaa toistaa itseään.
    Aurinkoa sinnekin toivotaan, täällä nyt ainakin paistaa.

    VastaaPoista
  5. On se vain jännä juttu, miten harmaa sää vaikuttaa mielialaan. Kiitos haasteesta, ihania kuvia olit valinnut minulle inspiraation lähteeksi. Meilläkin alkaa vaikuttaa keväältä, viikonloppuna voisin nähdä ja tunnistaa mustapyrstökuirin, jos olen onnekas - tarpeeksi reipas lähtemään lintutornille.

    VastaaPoista
  6. Loppui lentokoneilu,
    merisavuttomuus tulee!!

    Vielä viikko tai kaksi,
    ja saapuu faksi:
    -löytyi lääke
    kruunutautiin.

    Uusavuttomuus valtaa jälleen
    ilmastokeskustelun ja puheesta
    täyttää maailman
    toimet kraapaisuja sanojen meriin,
    kuin Kravut, vain harjoitteita.


    Eksistentiaalinen olo, pukkaa outoa runoa tauotta.
    unet taidan otaa, tai sitten en. Yliarvostettua nukkuminenkin.

    VastaaPoista
  7. Kiva, kun tulit Tarja K. Ja kiitos muillekin.
    Mitä säähän tulee, niin minulle aurinkoiset, pilvettömät päivät ei oikein sovi. Aurinko ja hipiäni ovat riidoissa. Sisältä on kiva katsoa aurinkoa, mutta sitten tulee tunne, että kauniina päivänä olisi pakko mennä ulos.
    Mustapyrstökuiri olisi minulle ihan elis.
    Suen runoratsu laukkaa.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.