keskiviikko 16. joulukuuta 2020

Luukku 16

 

Seuraavan päivän retki suuntautui Leon toivomuksesta jäkäläkankaalle.

"Minulla on jo ihan poikasesta lähtien ollut jokin sisäinen kutsumus palleroporonjäkälän pariin. Olen suunnitellut joskus jopa jäkälätutkijan uraa. Se ei ehkä olisi kovin järkevä valinta, mutta tiedä sitten, mikä olisi. Mitä sinä haluat tehdä?"

"Mieluiten olisin kirjailija, mutta kait minä menen jotain opiskelemaan. Olen miettinyt joko yliopistoa ja äidinkieltä. Sieltä päätyisin varmaan opeksi johonkin pikku kouluun. Toisaalta pukusuunnittelijan ura kiehtoo myös. Ammattikoulussa on pukuompelijanlinja, jonne varmaan helposti pääsisi. Mutta sen näkee sitten aikanaan, kunhan nyt ensin saan tuon peruskoulun loppuun."

"Niin, onhan tässä aikaa. Ajattelen kyllä, että mieluiten varmaan tekisin sellaista työtä, mistä tykkäisin kuin sellaista, mistä saa paljon rahaa."

"Olen ihan samaa mieltä, mutta alkaa olla nälkä. Palataanko hotellille syömään?"

"Hyvä idea. Juostaan."

Ja sinne ne mammutit tömistivät, kohti ruokapöytää.

Pisteet:

Saukkis 6
Possu 2 🐦
Beate 2 🐦
Sus' 2 🐦
Laiskiainen 2
AnonyymiAnne 1 
Marika 1

6 kommenttia:

  1. Kiera Cass - Valinta

    Kato nyt, täällä sitä arvaillaan, täysin addiktoituneena, kuola valuen seuraavaa päivitystä odottaen. Useammassa koneeessa hakukoneiden tyhjät rivit valmiina ottamaan sanaehdotuksia ja kahlaamaan nettiavaruuden satelliittiroinassa löytääkseen minulle sinun kirjahyllysi!! Se olisikin hyvä, joku sun normivieraista saa lähipäivinä salaisen yhteydenoton: -Saat viiskypää jos otat Repun kirjahyllystä mulle kuvan?...

    Se on salaisuus!!

    VastaaPoista
  2. Ei osunut vielä. Sus' jatkaa arvailua.

    VastaaPoista
  3. No - on kait se annettava Suelle piste.

    VastaaPoista
  4. Hyvä Sus! Possu sai vasta aamukahvikupin eteensä ja alkoi unissaan tavaamaan Repun julkaisua.

    VastaaPoista
  5. Ei ole pakko, tein vain niin kuin pyysit;)

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.