torstai 8. joulukuuta 2022

Luukku 8

Stephen Baxter: Mammutit: Pitkähammas

 - Ei, ei, eei! Mitä ihmettä sinä teet täällä. Mene pois. Minähän sanoin, ettei tänä vuonna puhuta teistä tai teidän elämästänne. Ole kiltti ja häivy.

- Mutta jos minä olisin vaikka joku sivujuonne tässä tarinassa, sivuhenkilö tai jotain. Ethän sinä voi vain ykskaks päättää, ettei meitä ole.
- En minä mitään sellaista ole päättänyt. Tämä nyt on vain eri tarina, uusi paikka ja uusi seikkailu, vaihtelua.
- Lukijat kyllä haluaa kuulla meidän joulusta. Ei ketään kiinnosta joku keksitty paikka tai typerät lohikäärmeet. --- Hei! Käske tuon sammuttaa lieskansa. Minulle tulee kuuma. Voisin kyllä seivästää tuon liekinheittimen ihan kevyesti.
- Lopettakaa molemmat! Hävitkää! Menkää pois siitä äijäilemästä. Tämä on minun tarina. Minun! Meneekö jakeluun. Minä päätän, mitä tapahtuu.
- Hah-hah-hah!!! Kuulitteko, millaisia kuvitelmia tuolla kirjurilla on! Ai, sinäkö luulet päättäväsi. Sinähän et päätä mitään. Me päätämme. Sinä vain kirjoitat muistiin, miten meidän elämä sujuu. Ja nytkö sinä luulet olevasi joku tarinan päähenkilö. Et muuten ole! Tuo liekinheittäjäkin on enemmän päähenkilö kuin sinä.Vai kuinka herra Liekinheittäjä?
- Ehdottomasti. Lohikäärmeet on tarinan pääasia. Noita otuksia, jotka meillä ratsastaa ei oikeastaan tarvittais ollenkaan. Minähän voisin vaikka kärventää ne pois.
- Joo, hieno idea! Et sinä olekaan hassumpi tyyppi. Kärvennä samalla tuo kirjuri. Tehdään itse oma joulukalenteri. Tassua päälle. --- Voisitko kuitenkin hengittää toiseen suuntaan. Lumi sulaa.
---
Minä en jaksa!

Kirjapisteet:
Possu 4
AnonyymiA 1
Laiskiainen 1
Puikoillanikin 1
Saukkis 1

Kirjankansipisteet:
Possu 3
Pöllö 3
Laiskiainen 2
AnonyymiA 1 

Papukaijamerkit:
Puikoillanikin 🐦

10 kommenttia:

  1. Possu veikkaa Orham Pamuk : Lumi

    VastaaPoista
  2. Kirjan kuvasta ei mitään haisua

    VastaaPoista
  3. Kuva Stephen Baxter: Mammutit, Toinen kirja, Pitkähammas

    VastaaPoista
  4. Kirjaksi veikkaan Johan Egerkrans: Lohikäärmeet

    VastaaPoista
  5. Saara Tourunen: Sivuhenkilö T Saukkis

    VastaaPoista
  6. Reitala Mikko, päähenkilö (A)

    VastaaPoista
  7. Nythän tämä selvisi jo yön tunteina. Oletan, että Saukkiksella on vain kirjoitusvirhe eli pitäisi olla Saara Turunen.

    VastaaPoista
  8. Kyllä se on kirjoitusvihre, Turunen oli tarkoitus olla

    VastaaPoista
  9. Vihne kun olin hätäinen noiden lohikäärmeiden kanssa - saman tien kun olin sen kirjoittanut, tuli esiin tuo Sivuhenkilö 🤭 Myöhäistä...

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.