lauantai 4. helmikuuta 2017

Meinasi tulla kiire


Ja saattaa vielä tullakin vaikka sain kaksi tuntia lisäaikaa. Olen ilmiömäinen viivyttelijä. Mutta en minä silti myöhästy. Tulee vain kiire. Oli minulla kello soimassa, mutta kun heräilin pitkin aamuyötä, en sitten kuullut sitä. Olisinhan minä ihan hyvin ehtinyt syödä, pakata ja lähteä, mutta pitää tietenkin imuroida, pyyhkiä pölyt ja kasata tavarat sopiviin paikkoihin, kun kerran lähden yöksi pois kotoa eli ikäänkuin matkalle. Jotta huomenna on kiva tulla kotiin.

Eilen naapuri pyysi juomaan tulevan nimipäivänsä kunniaksi rommia. Minä en tykkää väkevistä, eikä naapuri lempijuomastani punaviinistä. Minä en myöskään yleensä seurustele naapureiden kanssa kovin läheisesti, mutta nyt olen jotenkin ajautunut tämän uuden seinänaapurin kanssa kyläilykierteeseen. Joten menin ja oli ihan mukavaa. Mutta nukuin sitten huonosti, päätä särki ja oli ällö olo vaikka join vain kaksi totia. Vahvat viinakset ei vain sovi mulle. Nyt sitten tuli myös pilatuksi huikaton helmikuu, mutta ainahan voin aloittaa noin kymmenen viikkoa ilman viinaa.

Ulkona on tuhruinen sää, märkää ja harmaata. Tuossa kuvan alareunassa on lumenkaatopaikka. Kuten huomaatte, ei ole ollut paljon käyttöä tänä talvena.

Ja nyt heitän tavarat reppuun ja lähden leikkimään mummoa. Mukavaa viikonloppua itsekullekin.

3 kommenttia:

  1. Mukavaa mummoilua sinulle! Ei sinun tarvitse leikkiä mummoa, kun olet ihka- aito mummo.
    Minä lupasin etsiä netistä sopivia linkkejä historiikkiin. Ei siis onneksi tarvitse kirjoittaa itse mitään historiikkiä. Lupaus painaa mieltäni, joten pitänee ryhtyä hommaan.

    VastaaPoista
  2. Suloista mummoilua! Meilläkin viedään roskat, tiskataan, pyyhitään pöytä, laitetaan tavarat kaappiin, ehkä sohvapöytäkin tyhjennetään ja ennenkaikkea siivotaan wc, minkä teen muutenkin joka päivä. Laitan aina jonkin vahvan pesuaineen wc pönttöön ja lattiakaivoon vaikuttamaan koska kerrankin siihen on aikaa. Jotenkin pienikin possaolo vaatii pieniä siirtymäriittejä, kuten myös matkaneuletta... Ja tuliaiset ovat siten ihan oma lukunsa.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.