perjantai 7. huhtikuuta 2017

Myöhässä jälleen


Possumunkin mukaan kaikki ovat jo nähneet sinivuokkoja. Minä olen nähnyt vasta ekat leskenlehteni ja nekin kovin nuppuisina. En siis pärjää näissäkään mittelöissä.


Miten olisi sammakot? Vaikka varmaan kaikki on jo niitäkin nähneet. Tämä oli hiukan jähmeä vielä, mutta hyvin silti onnistui kameraa väistelemään. Olisin halunnut kasvokuvan, mutta piti tyytyä  selkäpuoleen.


Sain Possumunkilta tuliaisia puutarhamessuilta, avomaankurkun siemeniä pussillisen. Olen huono kasvattamaan avomaankurkkuja, mutta nyt pitää kokeilla. Toivottavasti tulee runsaasti satoa, jotta voin muistella lahjan antajaa muutenkin kuin kitkiessä ja kastellessa.  Ja mitä bongauskysymykseen tulee, niin jos tuossa postimerkissä on laulujoutsenia, ne on bongattu aikoja sitten isoina laumoina. Kyhmy- ja pikkujoutsenet puuttuvat. Mutta eilen vihdoin se peippokin suostui tulemaan näkyville. Eilen olikin lämmin, keväinen päivä. Tänään tekisi mieli lähteä vähän eri suuntaan lenkille, mutta voipi olla, että tyydyn noihin keskeneräisten neuleiden loppuunsaattamiseen. Sunnuntaina alkaa pääsiäissukkien aika.

9 kommenttia:

  1. Minä olen sitten todellakin jossain kiven alla. Mitään kevätkasveja tai eläimiä en ole vielä nähnyt. Kärpäsen näin meidän ikkunan välissä.

    VastaaPoista
  2. Possu ei oo ainakaan nähny yhtään sammakkoa vielä.

    VastaaPoista
  3. Minä en ole nähnyt koskaan luonnossa sinivuokkoja. Joutsenet ovat kerinneet jo tänne pohjoiseenkin, näin eilen kaksi joutsenta.

    VastaaPoista
  4. Possu on nähnyt luonnossa sini-, valko-, ja keltavuokkoja.

    VastaaPoista
  5. Sinivuokkoja olen minäkin jo tänä keväänä nähnyt, mutta leskenlehtiä tai sammakoita en. Joten sinä taidatkin olla etuajassa. Sinivuokothan voivat kai kukkia syksyllä tai talvellakin, jos on riittävän lämmintä, joten ne eivät ole samalla tavalla keväänmerkki kuin leskenlehti.

    VastaaPoista
  6. Näin minä perhosenkin :)
    Suomi on niin pitkä maa, että tänne mahtuu kaikenlaisia säitä ja luonnonilmiöitä.

    VastaaPoista
  7. Muita vuokkoja Possu ei oo vielä nähny. Mutta eka leskenlehti näkyi jo joskus maaliskuussa.

    VastaaPoista
  8. Possu ei oo kyllä nähny sinivuokkoja koskaan muuhun aikaan kuin keväällä. Jos ei nyt puhuta poliisi-sinivuokoista.

    VastaaPoista
  9. En minäkään ole nähnyt kukkivia vuokkoja talvella.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.