sunnuntai 2. huhtikuuta 2017

Unihiekkaa


Minä nukun nykyisin ihan hillittömän pitkiä yöunia. Otan Histecin iltaisin, en unilääkkeeksi vaan toivoen sen rauhoittavan allergiaani. En ole varma, tehoaako, mutta rauhalliset yöunet se tarjoaa. Sen sijaan allergiasilmätipat tuntuvat mainiolta keksinnöltä. Tippa molempiin silmiin, eikä kirvele. Naamaani ja kaulaani olen hoidellut kortisonivoiteella vaikka sitä ei suoranaisesti suositella. Ei ole toistaiseksi tehonnut.


Illalla oli hieno usva ja kamera sai aikaan mielenkiintoisen värisiä maisemia. (Minulla on yhdyssanaongelmia. Näin olen kirjoittajakurssilla todennut. Ope aina korjailee yhdyssanojani vaikka olen kuvitellut ne hallitsevani. Minusta mielenkiintoisenvärinen olisi hyvä yhdyssana)


Nyt on aamukahvit juotu ja kohta voinen ottaa Koirapojan ja lähteä aamulenkille. Koirapoikakin on hyvä nukkumaan. Tosin välillä yöllä siirtyy lattialle, liekö kuuma vai potkinko liikaa. Meillä on aika lämmin makkari. Minullakin on joskus hiki peiton alla, mutta lämpöä en suostu laskemaan. Kaikki lämpö, mitä saadaan, otetaan. Tosin kesällä, kun aurinko paistaa koko ajan isoista ikkunoista pieniin huoneisiin, on joskus aika lämmin. Pitänee joku ohut mekkonen ommella kesäksi, kun nyt on tuo kone. Jos vaikka tulisi lämmin kesä.

Aamulenkki suuntautuu tyttären asunnolle. Asuvat nykyisin mukavan lähellä. Pitää mennä katsomaan, missä heidän postilaatikko on ja vähän muitakin juttuja. Menevät matkoille. Isokoira tulee minulle ja käydään välillä tyhjentämässä postilaatikko ja katsomassa, että kämppä on paikoillaan.

4 kommenttia:

  1. Minä juuri pohdin mieheni kanssa, että montako tuntia vuorokaudessa nukkuisimme, jos olisi mahdollisuus joskus kokeilla. Ei olisi lapsia, eikä koiria, mihinkään ei tarvitsisi mennä, ei mieheni töihinkään. Nyt tuntuu, että minä voisin nukkua helposti vuorokauden ympäri. Kävisin vaan välillä vessassa.

    VastaaPoista
  2. Susanna, veikkaan, että lopulta olis pakko nousta, kun selkä tulis makuusta kipeeksi. Ainakin Possulle kävis niin.

    Possu ei pystyis kyllä jakamaan hotellihuonetta Repun kans eikä olemaan Repulla yökylässä. Miten joku voi nukkua kuumassa??!!

    VastaaPoista
  3. Kuule Possu minä pystyn kyllä nukkumaan kylmässäkin, kun on vain peitto, joten tilaa pois meille hotellihuone ja yökylään kun tulet niin saat pitää makkarin ikkunaa auki. Minä nukun olkkarin sohvalla, kun on yökyläläisiä.
    Vuorokauden voi ehkä nukkua ennenkuin kokonaan puutuu, mutta ei pitempään.

    VastaaPoista
  4. Repu on sopeutuva ja huomaavainen.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.