perjantai 3. joulukuuta 2021

Sulo Vilen

 

Kun halvalla sai. Tosin juuri se sininen, joka minut alunperin tähän houkutteli, oli sitten loppu. Mutta vajaa puolitoistakiloa uutta lankaa taas. Noita on siis kaksi kutakin väriä, koska minä tykkään neuloa kahta sukkaa kerralla. Ja eiköhän näistä jotain jalkajuttuja kuitenkin tule.

Js kun on aloitettu, niin antaa mennä. Sisällä on aika vilakkaa. Minulla on tällainen  keinokuidusta vuosia sitten tehty kaapu, joka on tosi mukava sisäasu.

 
Niinpä sitten samaa laatua uutta kaapua varten. Neljä kerää olisi riittänyt, mutta ilmaisia postikuluja varten piti ottaa kaksi lisää. Eiköhän niistä jotain joskus, vaikka ovatkin sataprosenttisen keinokuitua. Eipähän ainakaan kutita. 
---
Ostin aiemmin alpakkaa, kun sanovat ettei se kutita. No ainakin minun hankkimat alpakat kutitti. Nyt on sitten alpakkaakin, josta voi joskus jotain.
---
Alkuvuodesta oli langapaastolla. Onneksi olen tässä loppuvuodesta ottanut vahingon takaisin. Ei taida tänä vuonna lankamääräni kutistua, vaikka jotain olen käyttänytkin. Olisko taas vuoden alussa paaston aika.

5 kommenttia:

  1. Kyllähän alpakka voi kutittaa. Meillä herkkäihoinen lapsi voi käyttää ekstra fine merinoa ja merino-silkkiä. Ei alpakkasilkkiä, ei mohairia, jne. Jos on luottomalli ja luottolamaa, miksi pitäisi vaihtaa?

    VastaaPoista
  2. Sulon tyyli käy yleensä lopussa kalliimmaksi, tulee ostettua tarpeetonta. Suosittelen lankapaastoa, tai vaihtoehtoisesti raivoisaa rupeamaa jolloin puikot kilkuttaa yötäpäivää viikon tai kaksi, eiköhän ala langat varastossa vähenemään. Toisaalta, jos nyt jotain niin sitten lankoja, huonomminkin voisi rahansa käyttää.
    Hyvää ja kaunista, Aouuuuuuuuu!! ;)

    VastaaPoista
  3. Paastot saa jäädä alkuvuoteen, hyviä hankintoja siis kauniita lankoja olet ostanut. Mieluisa keinokuitu on arvotavaraa! Kaikille ei luonnon villat todellakaan sovi.

    VastaaPoista
  4. Kauniita lankoja <3 Minä en ole ollut lankapaastolla. Ehkä pitäisi. Olen ajatellut, että on tämä neulominen ja lankojen ostaminen kumminkin aika pieni pahe :)

    VastaaPoista
  5. Eihän tämä suuri pahe ole, mutta vähemmälläkin lankamäärällä pysyisin hengissä.

    VastaaPoista

Mammuttimaiset kiitokset kommentistasi!
Aina on kiva, kun joku sanoo jotain, ilmaisee mielipiteensä, osoittaa käyneensä tälläkin tontilla.